1 jaar en slecht eten?

Hallo Allemaal

Mijn dochter Alessia is net 1 jaar geworden en eet op het moment erg slecht.

Haar schema ziet er nu zo uit:

Als ze wakker wordt krijgt ze pap
rond 12 uur 1 boterham die meestal niet eens helemaal opgaat en een flesje melk
rond 3 uur fruit ( de laatste dagen maar een halve pot of minder!)
rond half 6 warm eten
rond 8 uur flesje warme melk met paar schepjes pap

tussendoor gewoon roosvicee, koek, rozijntjes etc

is dit wel genoeg?
Als ik hoor dat de meeste kindjes tussen de middag al 2 broodjes eten..

wat is jullie schema? en is dit slechte eten een fase?

liefs Sarah

Hoi,

mijn zoontje (16 maanden) heeft een beetje hetzelfde. Tenminste, de ene dag wel en de andere dag niet. Eerst at hij wel 2 of 3 boterhammen, nu hooguit 1. Fruit at ie ook bakken vol, nu soms maar een halve banaan.

Maar ik hoor ook van iedereen dat het waarschijnlijk maar een fase is. En al je kind echt honger heeft, eten ze wel!

Overal wordt aangeraden er geen strijd van te maken. Dus dat doe ik ook maar niet.
Verder zou ik niet te veel tussendoortjes geven en niet te veel drinken. Wel genoeg natuurlijk, maar niet te veel. Mijn zoontje lust geen gewone melk meer (ook ineens, hoe raar is dat?), dus geven we hem nu melk met een smaakje van optimel. Dat gaat er wel heel goed in. Maar als hij daar te veel van drinkt, eet ie dus niks meer, want het vult nogal.

Op www.voedingscentrum.nl staat wel aangegeven hoeveel een kindje op een dag nodig heeft. (ga naar zwanger, kinderen en dan naar vanaf 1 jaar, basisvoeding).
Daar staat dat een kind 1-3 sneetjes brood op een dag nodig heeft (als je 's ochtends pap geeft, telt dat volgens mij ook al als brood).

Niet te druk maken, gaat wel weer voorbij!

groetjes,
Mienetje

Hoi,

Mijn zoontje wordt over 2 weken een jaar en begint nu ook iets minder te eten.
At hij eerst een hele bak fruit, het was hem eigenlijk nooit genoeg, nu eet hij meestal nog een 1/2 bakje en dan haalt hij zijn neus op. Ook at hij eerst 2 broodjes, nu 1.

Hij krijgt 's ochtends pap, maar soms wil hij (ineens) niet meer. Dan geef ik hem een extra grote fles opvolgmelk, dat wil hij wel.

09.30 fruit (+ een beetje diksap)

12.00 1 broodje met een flesje melk

15.00 diksap (met soms een koekje of soepstengel)

17.00 warm eten + beetje biogarde

19.30 flesje opvolgmelk

Je moet je inderdaad maar geen zorgen maken. Het gaat toch met ups en downs wat eten betreft. Als ie maar wel goed blijft drinken.

groetjes Er

Terug
Bovenaan