Hoi Bea,
Herken je gevoel.. Mijn zoontje Basten is de 4e een jaar geworden en heeft eigenlijk nog nooit goed gegeten. Af en toe zat er een weekje tussen dat-ie echt goed at, boterhammen en zelfs warm eten, maar over het algemeen eet-ie enkel z'n fruithapje zonder morren.. Warm eten gaat er haast niet in; tot voor kort at-ie enkel pasta (met rode en met witte saus), nu ben ik al blij dat-ie af en toe ook bruine bonen van olvarit eet!! Heb ook een beetje het idee dat eten hem niet interesseert, hij wil gewoon niet stil in een stoel zitten om te eten.. Nu eet-ie weer even nix: geen brood, geen avondeten.. Even proeven en hij spuugt 't weer uit. Weet 't ook niet. Hij is wel weer een beetje grieperig, denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.. Maar het is met vlagen: dan eet-ie weer even goed, dan weer even niet. Hou het er maar op dat het fases zijn!!
Probeer me er niet te druk over te maken, al maak ik me natuurlijk ook wel zorgen of-ie ooit wel goed zal gaan eten en genoeg binnenkrijgt. Hoor van twee vriendinnen wiens kinderen ook slecht aten dat het allemaal wel komt: groeien doen ze toch wel! Gewoon blijven aanbieden.. Ze nemen wat ze nodig hebben. Laat er maar niet teveel over los op het consulatiebureau, anders word ik alleen maar weer onzeker. Ik forceer nix; wil vooral dat eten leuk en lekker blijft!!
Succes ermee!