1 jaar en slecht eten???!!!

Hebben jullie het ook aan de hand gehad dat ze niet meer wilden eten?? Wiebe wil dus 's morgens geen boterham meer. We geven eerst zijn fles omdat ik wil dat hij genoeg melk binnenkrijgt (hij mag dan al geen yoghurtjes, kaas ed, dus wil dat hij genoeg calcium binnenkrijgt) en daarna krijgt hij nog een boterham. Een goede week geleden at hij ze nog vlot op, maar nu amper 3 stukjes!!! En 's middags is het al even erg soms, vroeger at hij 2 boterhammen en nu met moeite eentje. Zijn groentepap eet hij ook niet meer uit en zijn flessen ook niet leeg. Moet ik me nu zorgen maken of niet???   Hoop zo dat dit een fase is.

grtjs, Bea

Hoi Bea,
Herken je gevoel.. Mijn zoontje Basten is de 4e een jaar geworden en heeft eigenlijk nog nooit goed gegeten. Af en toe zat er een weekje tussen dat-ie echt goed at, boterhammen en zelfs warm eten, maar over het algemeen eet-ie enkel z'n fruithapje zonder morren.. Warm eten gaat er haast niet in;  tot voor kort at-ie enkel  pasta (met rode en met witte saus), nu ben ik al blij dat-ie af en toe ook bruine bonen van olvarit eet!! Heb ook een beetje  het idee dat  eten hem niet interesseert, hij wil gewoon niet stil in een stoel zitten om te eten.. Nu eet-ie weer even nix: geen brood, geen avondeten.. Even proeven en hij spuugt 't weer uit. Weet 't ook niet. Hij is wel weer een beetje grieperig, denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.. Maar het is met vlagen: dan eet-ie weer even goed, dan weer even niet. Hou het er maar op dat het fases zijn!!

Probeer me er niet te druk over te maken, al maak ik me natuurlijk ook wel zorgen of-ie ooit wel goed zal gaan eten en genoeg binnenkrijgt. Hoor van twee vriendinnen wiens kinderen ook slecht aten dat het allemaal wel komt: groeien doen ze toch wel! Gewoon blijven aanbieden.. Ze nemen wat ze nodig hebben. Laat er  maar  niet teveel over los op het consulatiebureau, anders word ik alleen maar weer onzeker. Ik forceer nix; wil vooral dat eten leuk en lekker blijft!!

Succes ermee!

Hoi Bea,

Ik zou me er ook geen zorgen om maken. Ik heb bij mijn dochters ook gezien dat het met ups en downs ging. En het kon soms echt wel twee weken duren voor ze weer een beetje normaal gingen eten. Als hij honger heeft eet hij echt wel. Of het moet uit zijn groeicurve blijken dat hij achterblijft. Het is natuurlijk altijd wel weer zonde van je werk...
Ik weet niet of je hem zijn brood voert, maar in dat geval zou hij het misschien ook wel interessant kunnen vinden om het zelf te doen.
Je kunt hem ook een half broodje of een half bordje eten voorzetten. Lijkt het voor zo'n kleintje ook niet zo veel.

Succes,
Marianne

Hoi Bea,

Aangezien het brood toch hetgeen is dat hij straks moet gaan eten; is het niet handig om hem tóch eerst brood te geven en dan pas een fles? Als hij wel honger heeft 's ochtends eet hij misschien wel brood, en de fles - omdat 'ie dat lekker vindt - drinkt hij misschien toch wel? Rond deze leeftijd hebben ze overigens minder voedingsstoffen nodig dan voorheen en is het 'normaal' dat ze wat minder gaan eten dan ze gedaan hebben. Onze dochter van nu bijna twee is ook een eter die haar ups en downs heeft! De ene keer eet ze super en dan laat ze bijna een week het eten weer staan. Ik zou er niet te moeilijk over doen. Als ze honger krijgen, gaan ze vanzelf weer eten. Maar ik zou dat omruilen brood/fles écht eens gaan proberen!

Groetjes.

hoi,

Ik zou me ook geen zorgen maken als ik jou was.
Babies groeien het eerste jaar heel hard, daarna groeien ze veel minder snel.
Het is vaak ook zo dat kinderen rond 1 jaar maat 80/86 hebben ,en ze dit als ze  2 zijn nog aan kunnen.
En verder hoor ik om mij heen, en zie ik bij mijn zoontje(bijna 3), dat als hij periodes slecht eet hij aan het groeien is.
Mijn dochtertje wordt 18-2     1jaar en heeft nu maat 80/86, als ik nu leuke kleertjes zie voor het najaar/zomer durf ik deze ook zo te kopen omdat ze nu niet meer zo snel groeit, nu ze actief is merk ik zelfs dat sommige broekjes zelfs afzakken......en pas zag ik dat ze ook een nek heeft......!!! Het babyvet gaat er af......jammer......

maak je geen zorgen!!!!

Doreen

Hoi Beke, heel herkenbaar dit probleem. Youri is 13 januari 1 jaar geworden en wil zijn avond eten niet meer! Ik zat wel even met de handen in mijn haar, maar kijk het maar even aan. Hij wil wel steeds zijn melk in een flesje, lijkt wel of hij maar niet van die flesvoeding af wil. Hij kan ook erg boos reageren en zijn brood in het rond gooien na een paar hapjes. Weet er geen oplossing voor, maar mij helpt het al om te lezen dat ik niet de enige ben die er mee zit. Ik houd het er maar op dat dit ook weer een fase is.
Succes ermee!

Ik ben zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Mijn zoontje is bijna 14 maanden en ik krijg die boterham er 's ochtends ook niet meer goed bij hem in. Ik geef ook eerst een flesje melk, want als ik dat niet doe is hij helemaal niet te houden. Herken jullie dat, dat hij je kind tijdens het klaarmaken van het flesje al aan je benen staat te gillen en dat je hem/haar niet in een kinderstoel niks kan zetten. Hij wil op dat moment   het liefst op mijn arm (wat ik dan ook doe, want alles gilt hij de hele buurt bij elkaar) en dan moet ik met hem op mijn arm de fles klaar maken (waar ik al erg handig in word) maar hij wordt steeds zwaarder, dus ik houd dat bijna niet meer vol. Hebben jullie tips of is het in ieder geval herkenbaar? Ik hoop zo dat ik niet de enige ben!

Terug
Bovenaan