1 jaar en toch nog een fles voor het slapen.

Hallo,

mijn zoontje is nu 13 maanden en hij wil nog steeds een fles van 240 drinken voor hij gaat slapen. Zonder gaat hij niet slapen.
HIj krijgt om 5 uur zijn avondeten en een toetje na.
De kleine van mijn zus is 8,5 maand en heeft geen fles meer voor het slapen.

Wie heeft hier ervaring mee??

Groetjes melanie
 
Het hangt heel erg van het kindje af, sommige kindjes (zoals die van ons bijvoorbeeld 14.5 maand) hebben het gewoon nog nodig. Nu is hij ook nog maar 9090 gram dus doet het CB daar ábsoluut niet moeilijk over. Niet dat ik hem dan ineens afgeschaft had als ze wel wat hadden gezegd hoor! Maar als je een heel vol kindje hebt zou ik het wel overwegen hem wat af te bouwen. Dan bv gewoon als warm slokje voor het slapen gaan. Zolang je kindje nog gewoon op zijn eigen lijntje verder gaat overdag lekker eet (dus niet al te verzadigd is en niet explosief groeit zou ik hem er nog lekker inhouden.

Groetjes Saskia
 
Hoi,

Julia is nu 14 1/2 maand en vindt het ook heerlijk om nog een fles te krijgen voordat ze gaat slapen. (200 cc gewone melk, meestal drinkt ze ong. 180 cc)
Meestal krijgt ze deze rond een uur of half negen.
Haar broers van 7 en 8 jaar gaan om 20.00 uur naar bed en dan krijgt zij nog even een flesje en gaat danslapen.

Dit is voor haar ook een soort van rustpunt, want met twee van zulke grote broers is het 's avonds heel hectisch .

Daarna kan ik haar rustig in haar bedje leggen en gaat ze lekker slapen. Dan hoor ik haar ook de hele nacht niet meer.

Julia en wij voelen ons goed bij die laatste fles. Dus wij houden hem er nog effe in.
Daarbij drinkt ze overdag ook niet altijd evenveel, dus heeft meteen nog wat vocht gekregen.

Groetjes Renata.
 
Die fles is echt geen probleem hoor!
Ik geeft m ook nog steeds aan mijn dochtertje van 13maand, en ze geniet er elke dag weer van..
Gewoon doen waar je je goed bij voelt

 
Hoi,

Mijn zoontje drinkt nog elke avond bij mama voor hij gaat slapen, hoeveel cc weet ik niet..haha, maar voorlopig wil/kan hij nog niet zonder!
12,5mnd is hij trouwens!

Gr MJ
 
Hallo,

Onze dochter (nu 3 jaar) heeft tot haar derde verjaardag een fles melk gedronken voor het slapen gaan. Het was altijd even een rustmomentje voor ons, lekker even op schoot. Nu drinkt ze nog steeds melk maar nu uit een beker. Ze is ondertussen zindelijk en ook al drinkt ze 's avonds melk, ze is nog steeds droog 's morgens (gelukkig). Als jij door wilt gaan met melk geven 's avonds, moet je dat lekker doen. Doe vooral waar jij en je kleine zich goed bij voelt.

Janine
 
Ik ben afgelopen vrijdag bij het CB geweest en ik heb het toevallig gevraagd want Sam is nu 15 maanden en wilt nog steeds een fles van 220 voor het slapen gaan 's middags en 's avonds.. (of pyjamapapje is ook goed)
zonder die fles gaat hij gewoon niet slapen al heeft hij net een boterham op bijvoorbeeld

Het CB zei dat het geen probleem was en beter dan gewone melk omdat in die groeimelk nog vitaminen D zitten en als je gewone melk gaat geven moet je vit D druppels toevoegen..
Het was dus geen probleem volgens het CB dus gewoon lekker doen..voor je eigen rust en die van je kindje..
En wat boven al staat...pyjamapapje kan ook..zitten weer extra vitaminen in dus misschien voor je gevoel prettiger?

Ps. Mijn collega heeft een dochtertje van 3 en die wilt elke avond voor het slapen ook nog een fles pyjamapap dus ja..kan lang aanhouden haha

Gr an
 
ja lekker blijven doen hoor!
hij heeft t waarschijnlijk nog nodig
anders vroeg hij er ook niet om.
onze dochter is 4 en kan ook nog niet
zonder pap slapen maar dat is omdat ze nog
steeds veel ondergewicht heeft dus wat ze weer
binnen heeft is mooi meegenomen.
trouwens 2 neefjes van mij hebben dit tot 7 jaar door gedaan
ik moest wel lachen en vond het belachelijk maar nu ik zelf
bij mn 4 jarige nog pap sta klaar te maken heb ik mn reactie
maar weer ingetrokken.
 
Terug
Bovenaan