1 jaar en volledig met het schema van ons mee?

Hi moeders,

Ben even benieuwd hoe jullie dit doen. In een keer staat er dan een dikke 1! Ik merk dat ik een beetje zoekende ben met een aantal dingen. Eten, slapen enz.

Hoe doen jullie dit?

Eten.

Onze kleine krijgt s' morgen als ie wakker wordt een flesje met bambix. Ik merk dat hij vaak nog honger heeft. Is het goed om deze fles te vervangen met een gewone boterham (is ie gek op), zoals wij ontbijten?
Na de avondmaaltijd (groente en toetje) krijgt hij vlak voordat hij naar bed gaat weer een papfles. Is dit eigenlijk nog nodig? Hij lurkt het wel op, maar ja, hij drinkt nog wel uit de fles.

Eet jullie kleintje van een jaar al een beetje zelf met een lepel?
Drinkt hij/zij al uit een gewone beker?

Slapen:

Ik zit wat te harrewarren met het slaapje. Slapen jullie kleintjes een of twee keer per dag, hoe lang en wanneer?

Ik lees dat de beste leeftijd om de speen af te leren met een jaar is. Jeetje, wat heftig, hij is er zo gek op (krijgt hem alleen als hij gaat slapen). Zijn jullie bezig met het wegnemen ervan?

Thanks,

Lara

quote: lalara schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-05-2006 12:53:42'));

Hi moeders,

Ben even benieuwd hoe jullie dit doen. In een keer staat er dan een dikke 1! Ik merk dat ik een beetje zoekende ben met een aantal dingen. Eten, slapen enz.

Hoe doen jullie dit?

Eten.

Onze kleine krijgt s' morgen als ie wakker wordt een flesje met bambix. Ik merk dat hij vaak nog honger heeft. Is het goed om deze fles te vervangen met een gewone boterham (is ie gek op), zoals wij ontbijten?
Na de avondmaaltijd (groente en toetje) krijgt hij vlak voordat hij naar bed gaat weer een papfles. Is dit eigenlijk nog nodig? Hij lurkt het wel op, maar ja, hij drinkt nog wel uit de fles.

Eet jullie kleintje van een jaar al een beetje zelf met een lepel?
Drinkt hij/zij al uit een gewone beker?

Slapen:

Ik zit wat te harrewarren met het slaapje. Slapen jullie kleintjes een of twee keer per dag, hoe lang en wanneer?

Ik lees dat de beste leeftijd om de speen af te leren met een jaar is. Jeetje, wat heftig, hij is er zo gek op (krijgt hem alleen als hij gaat slapen). Zijn jullie bezig met het wegnemen ervan?

Thanks,

Lara

Hoi!
Eten: Een papfles kun je inderdaad vervangen door een boterham. Mijn zoontje kreeg met 9 maanden een boterham als ontbijt.
Met een jaar is nog jong om met de lepel te eten. Die van mij begon het met een maande of 14/15  zelf aan te geven dat het interessant was. Maar ja, je weet maar nooit!
En, voor het naar bed gaan pas, dat zou ik niet meer doen. Gewoon een flesje met gewone halfvolle melk. Het is een goed rustmoment voor het naar bed gaan, zei het CB tegen mij. En uit een flesje vonden ze ook nog prima, als hij dat prettig vindt. (opvolgmelk hoeft ook niet meer, als je dat geeft, gewone melke halfvolle, die opvolgmelk is peperduur....mijn zoontje ging met 10 maanden al over op gewone melk)
Mijn zoontje dronk met ongeveer 8 maanden de rest van zijn drinken uit een tuitbeker.

Slapen: vanaf een   maande of 14 begon mijn zoontje wat te rommelen met zijn ochtenslaapje (hij sliep altijd zo'n drie kwartier). We zijn toen op wintersport gegaan met de caravan, daar hadden we een heel ander ritme: laat ontbijten enzo. Daar heeft hij het 'afgeleerd'.
Tussen de middag slaapt hij zo ongeveer tussen de twee á drie uren. Ik ben op donderdag en vrijdag vrij, dan is hij 3 dagen naar het KDV geweest, daar slaapt hij soms wat korter, maar haalt het dan bij mij weer in.
Hij slaapt meestal van ongeveer 12 uur tot.....
In het weekend slaapt hij soms ook veel korter en gaat hij ook wel later slapen. Hangt er maar net vanaf wat we doen. Hij past zich aan ons aan in het weekend, wel lekker hoor! Hij kan het hebben gelukkig.
Tja, een speen, dat heeft die van mijn maar tot ongeveer 6 weken gehad, toen spuugde hij hem op een keer uit, dat was maar één keer, maar ik heb dat ding nooit meer gegeven. Omdat ik weet hoe lastig sommige ouders het af kunnen leren. 's Nachts heb ik nooit een speen gegeven! Want hoe vaak hoor ik dat ouders er elke nacht uit moeten om de speen er weer in terug te stoppen!
Maar goed, als je wilt stoppen zou ik het ook nu gaan afbouwen!

Veel succes

Groeten van de mama van Maxel, anderhalf jaar.

Hoi Lara,
Eigenlijk moet ik nog 9 dagen wachten totdat Jasmijntje ook 1 is, en je weet nooit hoeveel er nog gebeurt in die tijd, maar toch...

Eten: Jasmijn eet 's ochtends haar boterham samen met de andere kinderen, tenzij ze uitslaapt , dan krijgt ze iets later; of als ze echt veel te vroeg is, dan krijgt ze eerst een yoghurtje. Dat laatste komt niet zo heel veel voor. Pap uit een fles hebben wij nooit gegeven. Wel van een lepeltje, maar daar kreeg ze na 8 maanden genoeg van.

's Avonds eet Jasmijn doorgaans eerder dan wij, omdat ze meestal ook eerdre honger heeft en eerder naar bed gaat. Ook is het nog best werk haar te eten te geven en er tegelijkertijd voor te zorgen dat wijzelf en de andere twee (3 en 5 jaar) ook nog wat binnenkrijgen en daarnaast ook nog met elkaar kunnen praten aan tafel.

Soms zit ze er wel eventjes  bij, en dan krijgt ze wat hapjes toegestopt, een tuitbekertje diksap of een rijstewafel om van te knabbelen: zo wordt ze niet buitengesloten. Soms ligt ze ook al in bed, als wij aan tafel gaan.

Slapen: soms slaapt ze 1 keer per dag, soms ook 2 keer: het hangt er erg van af hoe ze zich voelt en hoe snel ze moe wordt; afgelopen woensdag is ze van de 24 uur er maar 7,5 wakker geweest: dat soort dagen hebben we soms ook nog wel eens. Kennelijk had ze iets in te halen.

Een speentje heeft ze nooit gehad; wel slaapt ze sinds een maand of 2 met een vast knuffel; zonder knuffel gaat ze dan ook echt niet meer vrijwillig slapen en wordt ze veel wakker. Ook wordt ze nog wel eens wakker als ze 's nachts haar knuffel kwijt is geraakt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Michelle.

Hola,

Bedankt voor jullie reakties! Heb ik zeker iets aan gehad!

Drinken/eten:

Sinds een week of twee zijn we overgegaan op gewone halfvolle melk. Dit gaat prima!

Hij werd net wakker en zijn we begonnen met een boterham en een melkje uit zijn tuitbeker (daar drinkt hij uit vanaf zijn 9e maand, alleen ' s middags met daarin een beetje roosvicee). Nu gaan we dus alle flesjes vervangen voor de tuitbeker (het valt me wel op dat hij dan niet alles in een keer opdrinkt).

We zijn begonnen met een lepeltje (zijn toetje) en dat werd natuurlijk een geweldige puinbak. Ik heb een leuk plastic fantastic zeiltje gekocht en een stuk onder zijn stoel neergelegd. De helft verdween daarop in plaats van zijn mond, maar goed, ik ga er gewoon mee beginnen.

Speen:
Die speen.... Tja, ik ben geen voorstander van spenen, maar Sil is een echt spenenkind. Hij zoekt ernaar als hij gaat slapen. Hij heeft ook een knuffel. Misschien kan deze een dubbele rol op zich nemen ? Ik ga de speen wel afbouwen of Cold Turkey afleren. Vind ik ook wel een beetje sneu voor hem, maar liever nu dan over een paar jaar. Ik ga daar vandaag even op broeden hoe ik dat ga aanpakken, maar ik   wil   er wel mee beginnen.

Slapen:
Het slaapje is inderdaad wat proberen en meer kijken of hij moe is. Dat laat ik dan maar meer aan hem over.

By the way, misschien zijn er nog meer mensen die met het spenenverhaal bezig zijn?

Lara

Hoi

Mijn dochter word zaterdag een jaar en s'morgens krijgt ze een bordje pap nu nog met opvolgmelk maar ik ben met het laatste pak bezig en dan krijgt ze halfvolle melk.
Ik geef haar de pap met een lepeltje, ddarna geef ik met de tuitbeker wat diksap.
S'middags krijgt ze een broodje met smeerkaas of smeerworst en sinds kort prik ik een stukje aan haar vorkje en doet ze die zelf in haar mond ( vaak wel via een omweg ).
Bij haar broodje hebben we een gewone beker met halfvolle melk en daar laten we haar uit drinken.
Sávonds krijgt ze warm eten vaak wat wij ook eten of een potje ook weer met melk erbij.
Daarna krijgt ze vla of yoghurt en dat scheppen we op haar lepeltje en proberen het haar zelf in haar mondje te doen.
Ze krijgt helemaal geen speen meer.
Nou het is een heel verhaal geworden, en ik vergeet ook nog wat.Ze slaapt s'morgens vaak nog van 10.00 tot 12.00 en s'middags van 15,30 tot 18.00.
Groetjes Joyce

ohja met de speen bedoel ik de speen van de drinkfles, want mijn dochter heeft eigenlijk nooit zo'n zuigspeen gehad en dat beviel haar en ons prima liever niet zo'n ding.

Terug
Bovenaan