1 jaar geen warm eten na ziekte

Wie heeft er tips om mijn dochter opnieuw te leren warm te eten, na ziekte... voor uitgebreide info, zie topic bij voeding of bij voorjaar 2007.

Alle tips, ideeën zijn welkom, alvast bedankt

Hoi,

Ik zou als ik jou was even het warme eten uit je hoofd zetten. Ik begrijp dat die warme maaltijd heel belangrijk is, maar misschien kun je dat tijdelijk opvangen door een extra fruithapje. En als je op een gegeven moment weer de warme hap gaat aanbieden, wees daar dan zo ontspannen mogelijk mee. Dan voelt je dochter ook geen druk van jou kant uit. Probeer haar het gevoel te geven dat ze zelf mag kiezen/bepalen. Dan kan het eten voor haar gelijk leuker worden. Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar ik zou zo min mogelijk gepureerd geven en zoveel mogelijk hele stukken. Dat maakt het eten gelijk interessanter om eens te onderzoeken.
Heel veel succes ermee.

Ida

Ik heb bij onz dochter gemerkt dat ze het niet erg vindt of haara 'warme' maaltijd nu warm, lauw of zo goed als koud is! Dus misschien kan je proberen het eens lauw/koud aan te bieden!
Verder eten we hier meestal ook a la rapley, dus ik bied het aan in stukken en niet geprakt!
Ik heb tot nu toe nog nooit problemen gehad met eten hier dus heb verder helaas geen tips!

Liefs L81

Terug
Bovenaan