1 jaar oud en ritme/schema

A

Anoniem

Guest
hoi mijn zoontje nu 13 maanden oud slaapt sinds een week snachts ontzettend slecht, word steeds om 4 uur/5uur wakker en komt dan moeilijk in slaap. t maakt niet uit hoe veel hij overdag slaapt hoe laat hij gaat hoe vroeg hij gaat, k heb al vanalles geprobeerd!!! eet hij mischien te weinig of zo. hoeveel melk krijgen jullie kindjes voor het slapen gaan, henry krijgt 1 flesje met een pijamapapje van nestle dan slaapt hij daarna wel , maar komt regelmatig snaschts. is dit mischien een fase/sprongetje??? k heb op dit moment ook veel slaap nodig, ben nu bijna 3,5 maand zwanger van de 2e. k hoor graag jullie adies/tips. alles is welkom. alvast bedankt. groetjes aadje

Ik heb gehoord van het CB dat kinderen rond 1 jaar vaker wakker worden 's nachts. Dit omdat ze dromen of bang zijn om alleen wakker te worden.
Tijs slaapt gewoon door en krijgt geen fles meer voor het slapen gaan. Op de dag eet hij genoeg om de nacht door te komen.

Tijs heeft overdag nog 2 slaapjes. Dit   verschilt van 1 tot 2 uur per keer.

Kan je weinig advies geven, onze zoon van 13 maanden ligt tussen 19.00 en 19.30 in bed en slaapt vrijwel meteen. Hij heeft dan om 18.30 even na zijn avondeten een flesje melk gehad van ongeveer 150ml. Gaat niet altijd helemaal op. Om 7-7.30 de volgende ochtend is hij weer wakker.
De laatste tijd hoor ik hem regelmatig in zeer vroege ochtend huilen maar in bijna alle gevallen hoor ik het even aan (gelukkig duurt het een paar seconden anders zou ik het te zielig vinden..) en dan wordt het weer stil.
Merk je verschil met wat je overdag hebt gedaan? Misschien zijn er dagen waar hij heel veel indrukken opdoet die verwerkt moeten worden?
Wij hebben een ander probleem; we kunnen geen luiers vinden waar zijn nachtelijke productie in past! In de ochtend volgt nl. de ontlasting en die vinden we de laatste tijd vaak onder in zijn slaapzak terug..! Jakkes.

hoi hoi

ik heb een dochter van 13 maanden en zij is ook regelmatig wakker de laatste tijd 'snachts.
ik denk dat het een fase is. mijn vriendin heeft ook een dochter van die leeftijd en zij heeft het ook.
succes!!

groetjes

hoi hoi,

hier hebben wij er geen problemen mee gelukkig. maar een vriendin van mij heeft een zoontje van 16maanden en die heeft dat wel een tijdje gehad dat hij ontroostbaar was. nu heeft zij de schilderijtjes, dromenvanger en ander spul wat 'eng' lijkt in het donker weg genomen en de lamp op de overloop aan gehouden. en sindsdien slaapt hij veel beter.

dus aan het eten ligt het niet misschien idd bang voor knuffels ed als hij wakker wordt.

ik hoop dat je er wat aan hebt.

groetjes inge

Hoi hoi,

Idd hebben ze rond 1 jaar last van dromen en worden daardoor vaak wakker.
Ze verweken ook veel wat ze overdag meemaken snachts. Ik ben best van het ritme en regelmaat en houd dat er nu na 16 maanden nog steeds in!!
Overdag 1 slaapje na de lunch, zelfs zijn eten krijgt ie op ritme en regelmaat.
Alles komt zoals ie verwacht en is niet iets nieuws. Di kan ook effect hebben met slapen (vaak beter). Maar goed je kleintje kan ook gewoon last hebben van zijn sprongetje.
Ik denk even aankijken???

Ik wens je wel heel veel succes!!

X saskia, mv Rik 04-07-07
zomerforum 2007

Terug
Bovenaan