1 jaar oud en ritme/schema

hoi mijn zoontje nu 13 maanden oud slaapt sinds een week snachts ontzettend slecht, word steeds om 4 uur/5uur wakker en komt dan moeilijk in slaap. t maakt niet uit hoe veel hij overdag slaapt hoe laat hij gaat hoe vroeg hij gaat, k heb al vanalles geprobeerd!!! eet hij mischien te weinig of zo. hoeveel melk krijgen jullie kindjes voor het slapen gaan, henry krijgt 1 flesje met een pijamapapje van nestle dan slaapt hij daarna wel , maar komt regelmatig snaschts. is dit mischien een fase/sprongetje??? k heb op dit moment ook veel slaap nodig, ben nu bijna 3,5 maand zwanger van de 2e. k hoor graag jullie adies/tips. alles is welkom. alvast bedankt. groetjes aadje

Hoi hoi!
Hahaha.. toch grappig.
Misschien idd proberen om wat extra eten te geven. En als hij wakker wordt het licht uitlaten niet aankijken.. even aai over zijn bol.. en lief zeggen dat hij lekker moet gaan slapen. eventueel muziekje aan.
En misschien ook kijken of hij na even aan te kijken wachten of hij weer zelf in slaap valt.
Tja.. heel moeilijk.. die periodes heb ik met mijn zoontje ook wel gehad.. maar het is echt even af tasten wat het is. Meestal hielp 1 van deze 3 dingen ons er wel weer doorheen.

sterkte!
Liefs Jazzie

Hoi hoi,
Ja het kan van alles zijn;
Wordt je kindje angstig wakker dan kan het zijn dat ze opeens het besef hebben van donker en er angstig van worden. Probeer in dat geval een nachtlampje.
Als je echt niks kan bedenken wat de oorzaak van het wakker worden kan zijn, dan is het in de meeste gevallen een sprong. Althans dat was mijn ervaring, soms duurde het bij mijn zoontje wel een maand voordat hij weer ineens doorsliep.
Verder maak het niet al te gezellig snachts, hou het kort en zeg alleen weltrusten, dek je kindje toe en loop weer weg, niet te veel praten was bij mij het advies.
Succes en ik hoop voor je dat jullie snel weer met z'n alle door mogen slapen!
Groetjes, Annemarie

Terug
Bovenaan