1 jaar oud, stoppen met fles en tuitbeker? hoe leer je ze gewoon drinken?

Hi,

Tom is bijna 1 jr oud, ik lees op veel websites (waaronder voedingscentrum) dat je als je 1 jaar en ouder zijn je het beste ze niet meer uit fles of tuitbeker te laten drinken.
I.v.m. een zuigbeweging die ze telkens blijven maken, en voor de tanden schijnt het ook niet goed te zijn. Dit kan ik me allemaal best goed voorstellen.

Rietje heb ik ookal geprobeerd, maar dan blijf je zitten met die zuigbeweging..

Maar hoe leer je je kindje uit een gewone beker drinken?
We hebben het een paar keer geprobeerd, maar de helft gudst uit de beker, het komt overal behalve in zijn mondje...

Iemand tips?

Nancy

Ik denk dat blijven oefenen de enige optie is...
Ik ben met 6 maanden gestart met tuitbeker, een hele simpele, die meteen leegloopt als je hem op de kop houdt (niets antilek dus, want daar moeten ze ook op zuigen). Dat had hij heel snel door. Binnen een maand zonder te knoeien, dus toen heb ik eens zonder deksel geprobeert (gewone beker dus) en ook dat ging vrij snel goed. Ja, in het begin lekte het langs alle kanten, maar daar zijn slabbers voor. Nu drinkt hij keurig uit een beker, eigenlijk zonder te knoeien, terwijl ik het vasthoud.

Ik geef hem nog voor een slapen een klein flesje. Dan is hij moe en hebben we nog even een lekker knuffelmoment. Die 5 minuten op een dag kunnen toch niet slecht zijn voor zijn tandjes? Ik zie dus nu nog geen reden om er mee op te houden.

wij geven de yoghurt inderdaad al vanaf maand of 10 uit gewone beker. En als ik sinaasappels uitpers, laat ik hem ook uit gewone beker drinken. Wat betreft zuigbeweging en slecht voor de tanden: persoonlijk vind ik 1 jaar erg jong hoor om alles uit gewone te drinken. Dat duurt ook "eeuwen", hoeveel krijgt hij nu precies binnen? Bij ons op CB zeggen ze dat je 1e en laatste fles nog fles kan geven om aan zuigbehoefte te voldoen. Dus dat doen we hier. (zoontje is 13maanden)
Ik zou zeggen: volg je eigen gevoel!
Succes, groetjes mira, mama van jaap

Hoi,

mijn zoon heeft nog nooit uit een fles of tuitbker gedronken. Het drinken dat we hem aanbieden (thee en water) krijgt hij uit een gewone beker. Ik schenk altijd een beker drinken in en pak een extra beker waar ik steeds een klein beetje in doe en dat bied ik mijn zoon aan. In het begin was het ontzettend knoeien maar het gaat al steeds beter. Zo verhogen we de hoeveelheid drinken die we hem per keer aanbieden steeds met een klein beetje.

Succes ermee!!!!

Groetjes van Marloes

Oefenen met drinken uit een beker in bad, dan geeft het niks als hij knoeit, en oefen je de beweging toch.
Mijn zoontje (1 jaar en 1 week  oud) drinkt tijdens de maaltijden uit een beker (met geknoei hoor) en drinkt tussendoor wel eens wat uit een ant-lek beker.
Komt allemaal vanzeflf hoor!

Terug
Bovenaan