1 jaar slapen drama

Lieve allemaal,

Mijn zoontje van 1 jaar wilt niet alleen slapen. We liggen met zijn drietjes op een slaapkamer ivm wonen bij schoonouders en dus geen slaapkamer extra hebben. Maar mijn zoontje leg ik iedere dag netjes om 19:30 in bed slaapzak aan met schone pamper en pyjama en een fles maar zelf in slaap vallen DRAMA meneer wil bij mama en papa in bed in slaap vallen ik kan hem dan wel overleggen in zijn eigen bed maar dan wordt hij om 00:00 uur weer wakker en moet hij weer bij mama en papa in slaap vallen en weer overleggen in eigen bedje.

Hoe leer ik zo’n kleintje aan om hem wakker in bed te leggen en zelf in slaap te vallen. Hij gaat dan namelijk meteen spelen of heel hard huilen. Iemand ideeen of tips?
Hij heeft dit eerder wel gedaan trouwens maar nu helaas niet meer
 
Ik snap wel dat hij lekker bij jullie wil inslapen. Kan je misschien wat lezen samen zodat hij al wat inslaap valt en dan weggaan? 
En als je daar niet op zit te wachten is het een kwestie van volhouden. Hem elke keer in zijn bed wakker leggen en dan elke 5 min en dan 10min ect gaan kijken. Ik hoor dat de meeste mensen in mijn omgeving deze methode hanteren. Zelf lees ik voor in een kamer met schemering en loop daarna weg. Soms werkt het en soms niet. 
 
Terug
Bovenaan