1 jaar

hallo,
ik heb nog niet eerder een berichtje gestuurd. Mijn vriend en ik proberen nu bijna een jaar zwanger te raken. Van het begin af aan hebben we het niet aan het toeval over gelaten. de laatste 3 mnd ben ik de temp. aan het bijhouden. Het lijk me een normaal verloop. Mijn vriend z'n sperma is getest en dat was gelukkig allemaal goed. Ik blijf nog elke keer hoop houden, maar de eerste paar dagen van de menstruatie voel ik me echt ellendig. We willen het zo graag. Ik ben nu bijna 34 en wist eigenlijk al op mijn 12e dat ik moeder wilde worden van een "elftal". Om me heen is iedereen al zón beetje aan de 2e of 3e bezig en is het vaak heel pijnlijk om tussen die gesprekken te zitten. Ik hoop zo dat het deze keer wel raak is. We hebben voor komende maand een afpraak staan bij huisarts die ons zal doorverwijzen naar de gynacoloog. Ik hoop maar dat dat niet nodig zal zijn....

Hallo PK,

Triest voor jullie zeg dat het maar niet wil lukken! echt niet prettig, ik snap hoe je je voelt qua leeftijd omdat ik ook "al" 33 jr ben en dan heb je het idee dat de tijd begint te dringen.

Wat wel heel fijn is en zeker niet onbelangrijk, dat het sperma van je man goed is dan hoef je je daar in ieder geval niet druk om te maken want voor hetzelfde geld is daar iets mis mee en dan ben je nog verder van huis dus dat is al een groot pluspunt probeer daar aan te denken als je je niet zo prettig voelt. Wij hebben dit nog niet laten testen en ben daar best wel eens bang voor omdat je inderdaad al wat ouder bent en als je dan nog van alles moet gaan uithalen bij de gyn! dus daar maar niet te lang bij stil staan.

Willen alle 2 nu wel als het deze 6e ronde niet raak is zijn sperma laten controleren dan weet je waar je aantoe bent( heb dit maar elke keer uitgesteld!!) hopelijk is daar niets mis mee en moeten ook wij gewoon geduld hebben.

Het is dus echt een kwestie van goed geluk en op het juiste moment en laatst las ik hier ergens dat het eerste jaar 60% zwanger wordt en het 2e jaar heb je ook weer zoveel %kans dus er is nog alle kans voor jullie gelukkig!!,en voor ons ook.

Fijn dat je nu door wordt verwezen brengt misschien ook wat rust in de tent(of in bed!) hopelijk ziet het er dan rooskleurig uit en is het gewoon een kwestie van tijd en...geduld.

Het is inderdaad niet prettig om tussen allerlei mensen te zijn die al zwanger zijn of al kindjes hebben bij mij is mijn schoonzusje nu zwanger 37 weken geloof ik, en mijn beste vriendin 6.5 mnd deze weten niet dat wij ook bezig zijn en het is soms echt niet leuk als ze vertellen over babykleertjes babykamertjes etc etc,

Wanneer is jouw nod?
Hou je me op de hoogte?

Heel veel succes en schrijf je nog iets terug?

Groeten: Chili

hallo PK

weet je dat er ook een forum is voor vrouwen "die al langer bezig zijn" met zwanger worden? Deze staat iets verder naar beneden en heet "als zwanger worden langer duurt". Hier lees je de ervaringen van andere meiden die ook al lang proberen zwanger te raken. Sommige zitten al in de medische molen. Ook hier vind je een aantal dames (waaronder ik) van 34! Je zal zien dat alle ervaringen en reacties die je krijgt je enorm zullen steunen.

Succes
Anne

Terug
Bovenaan