1 jaar

<p>Alvast wat inspiratie opdoen voor als de kleine 1 jaar word binnenkort. Hoe hebben jullie dat gevierd? Wat voor cadeau heb je gegeven?</p><p>Wij zaten te denken aan een loopfietsje of loopwagentje, alleen ze loopt nog niet. Iemand ervaring met een piklerdriehoek of wobble? Een activiteitenkubus?</p>
 
Alvast gefeliciteerd!
Ik zou vooral kijken naar de ontwikkelingen die aankomende tijd gaan komen, je kindje zal ergens komend jaar gaan lopen
Wij hadden een houten loopfiets/auto bij geboorte gekregen, toen hij met 14 maanden ging lopen was dit echt een hit! Voor zijn verjaardag toen een 3 wieler loopfiets gekregen die om te bouwen was naar 2 wieler, ook veel plezier van gehad.
Wij hadden met de geboorte ook een houten loopkar gekregen wat ook gelijk een activiteitenkubus/opbergkist was, superhandig! Hier een linkje:
https://www.bol.com/nl/nl/p/legler-loopwagen/9200000075225587/?Referrer=ADVNLGOO002072-G-117264348642-S-491890653991-9200000075225587&gclid=CjwKCAjwgISIBhBfEiwALE19Saa1Iiz3epFzgqrmOKidQAnSCIWQr34m7a--AU5jX7D305C_aeBZuRoClBoQAvD_BwE

Al zou ik wel even verder googlen, want de prijzen lopen nogal uiteen zie ik
 
Wij hebben een wobbel, ik zou denk ik achteraf eerder voor de pickler driehoek zijn gegaan. Glijen en klimmen is heerlijk voor de meeste dreumesen! De wobbel is wel leuk, maar wordt niet zoveel gebruikt als we verwacht hadden (en is toch wel een erg dure plank haha). En maak foto's, want je kindje herinnert het zich niet maar zal het heel leuk vinden om later te zien dat jullie er iets van gemaakt hebben. Ik had toen bij de HEMA zo'n foto taart en cakejes met z'n foto erop besteld. Fijne verjaardag!
 
mij lijkt die pickler driehoek erg leuk! Maar wel duur en denk ook dat je er iets onder moet leggen voor als ze vallen? En veel ruimte voor nodig..
Wij vragen loopfietsje, zandbak, glijbaan, verstoppertje woezel, keukentje, watertafel enz.
 
Wij hadden het als laatst gevierd met 50 mensen in een zaal, famm vroeg wat wij wilden en dit wilden wij zelf: elektrische auto, loopfiets, ballenbak. De rest van de famm en vrienden gaven andere kadotjes, kleding, en geld.

Mischien is dit ook wel leuk als kado; duplo, keukentje, schommel, glijbaan, speeltent, een dagje weg.
 
Een eerste verjaardag is heel bijzonder, maar het vieren ervan is wel echt voor jezelf. Daar is niets mis mee, maar bedenk dus vooral wat jij wilt; heb je zin in een groot feest met veel mensen, dan moet je dat doen. Maar zo niet, dan is dat ook prima. Wij vierden de verjaardag met de opa’s en oma’s en wat tantes en ooms, verder niemand. Na 3 cadeautjes had ze geen zin meer in uitpakken, dus iets later nog 2 dingen uitgepakt, maar we hebben ook cadeaus gewoon ingepakt gelaten, omdat het toch al snel overweldigend is (wij hebben een meisje dat absoluut NIET timide is en eerder behoefte heeft aan veel dan weinig prikkels, maar dit was best veel al). Taart vond ze niet lekker, dus terwijl wij taart aten, knabbelde ze tevreden 15 maisvingers weg. Na 2 uur was de meeste visite weg, ons meisje klaar voor bed en ‘s middags zijn we met elkaar naar de speeltuin gegaan. Heel relaxt, voor ons nog steeds bijzonder en voor haar helemaal prima. Dit jaar werd ze 2, maar omdat haar broertje enkele dagen er oor geboren was, hadden we niets gepland (geen idee wanneer de baby zou komen en hoe het zou gaan). We hebben het ook niet echt gevierd; directe familie kwam op kraamvisite en nam meteen voor haar een cadeautje mee en er was taart. Op dag zelf, maar ook dagen erna. Grote cadeaus (keukentje, stepje) kreeg e zelfs al in de maanden ervoor, omdat we merkten dat ze daar toen behoefte aan had. Ik ben groot fan van kleine, maar nuttige cadeaus, zoals een extra schep, stoepkrijt, boeken, duplo. Een jong kind heeft geen enkel besef van waarde en een huis vol met speelgoed is ook overweldigend. Een van de lievelingscadraus van mijn dochter was een boekje met foto’s van zichzelf en familie/vrienden wat mijn moeder heeft laten drukken.
 
Wat een fijne reacties, dank. We willen het klein vieren idd, opa's en oma's, en later op de dag misschien oom en tante. Grote cadeaus hoeft ook niet persee en veel speelgoed vind ik ook niet nodig. Daarom probeer ik te bedenken wat ik wil. Cadeaus zoals loopfiets en loopauto, schommel, zandbak etc komen toch wel als ze er aan toe is. 
 
Je kunt dan ook in praktische cadeaus denken. Dochterlief weet het toch niet. Zo kreeg onze dochter een regenbroek en laarzen en als kraamcadeau voor nummer 2 kregen we een picnic kleed met plastic onderkant, voor in het park. Mensen vonden het ook leuk om te geven, want wordt veel gebruikt.
 
Terug
Bovenaan