1 keer slapen

hallo meiden,

onze bink is nu 10 mnd en is in een mama periode beland, erg uilerig en hangerig en alleen maar mama. normaal ging hij om half 11 naar bed maar nu is hij zo bezig dat het om half 11 een drama is om naar bed te doen. dus houden we hem maar wakker tot na het broodje van half 1 en dan maar 1 keer slapen. hebben jullie deze periode ook gehad?? en is 1 keer slapen met 10 mnd niet al erg vroeg??? hij gaat savonds om half 8 naar bed. wie heeft er tips of hoort deze mama fase er gewoon bij.

ook het aankleden en luier doen is een gevecht van alleen maar willen staan en in je nek hangen. waar is die tijd gebelven dat ze gewoon rustig bleven liggen grrgrgrgrg. maar oke dat lopene achter de loopauto en het kruipen heeft ook wel wat.

groetjes en bedankt alvast voor de reacties van ook waarschijnlijke vermoeide mama's

 
Hoi,
Heel herkenbaar hoor. Mijn zoon was ook 10 maand toen hij naar 1 slaapje ging.
En als je kindje het goed doet op 1 slaapje is het toch prima?

En dat verzet op de commode. Tja het is natuurlijk leuker om te staan en te klimmen
voor zo'n kleintje die alles net heeft ontdekt. Mijn zoon is nu 17 maand en wij geven
hem iets in de hand om af te leiden. Dat helpt wel. Soms ook niet maar hij heeft het\
maar gewoon toe te laten. Toch?
Het wordt wel weer makkelijker echt waar.
Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hallo,

Gelukkig ben je niet de enige die deze rompslomp heeft.
Mijn zoontje was ook rond de 10 maanden toen hij er een potje van ging maken.
Hij wilde ook niet meer slapen en hing de hele dag aan mij.
ook eten ging erg moeizaam en s'avonds slapen? wat was dat?! Het was erg vermoeiend.
Ik ben toen naar de dokter geweest omdat ik helemaal total loss was van vermoeidheid.
De dokter heeft me toen ook geadviceerd om Per (zo heet mijn zoontje) 1 keer te laten slapen, na zijn brood en melk.
En sindsdien slaapt hij 1 keer van ongeveer 12.00 uur tot een uurtje of 14.00.
Wij gaan wel al om 18.30 naar boven om te badderen en daarna word er voor gelezen en dan ligt hij om 19.45 te slapen meestal.
Het verschonen van luiers en kleren aandoen, is nu soms nog steeds een rommel en gevecht.
Per is inmiddels 22 maanden, maar hij is ook al slaapt hij 1 keer s'avonds na het eten erg moe.
Houd er wel rekeing mee dat jou kindje als het 1 keer slaapt de eerste week erg vermoeid is s'avonds omdat het ook wennen moet. (ligt er natuurlijk ook aan hoelang het slaapt).
 

Groetjes Kim
 
Terug
Bovenaan