1 kloppend hartje, 2 vruchtjes.. en nu?

<p>Lieve mama's/mama's to be,</p><p>Ik kom net terug van mijn eerste echo (7 wkn zwanger). Ik heb 1 kloppend hartje gezien en ben daar natuurlijk onwijs blij mee. Echter had ik 2 vruchtjes in mijn buik. De gyneacoloog kon mij nu nog niet vertellen of ik bloedverlies zou gaan krijgen of dat dit 2e vruchtje zou verdwijnen.. ik vind het erg dat 1 vruchtje het niet gered heeft en ik ben blij dat de ander wel een kloppend hartje heeft. Ik vind dit zo lastig! Ook maak ik mij zorgen dat wanneer ik wel bloedverlies krijg, ik de ander wellicht ook verlies. </p><p>Iemand hier met ervaring? </p><p>Liefss</p>
 
Hier een soort gelijk verhaal. De eerste echo twee kloppende hartjes en de tweede echo was er eentje hartje gestopt. Ik had een paar dagen daarna een heel klein beetje bruine bloed verloren. Echt heel minimaal.

Andere vruchtje is blijven zitten en is inmiddels een gezonde meid van bijna 11 maanden.

Ik snap je gevoel en herken je gevoel ook. Hopelijk gaat het bij jou ook goed. Zet ‘m op! En heb vertrouwen.
 
Bij mij is het tweede vruchtje verdwenen zonder bloedverlies. Tweede echo was het gewoon ineens weg. Dochter is nu 1.5 jaar
 
Ik ben met 6 weken zwangerschap een vruchtje verloren. Met 7,5 week een controle gehad omdat ik mij nog steeds zwanger voelde. Dat gevoel bleek terecht: er zat nog een vruchtje dat goed groeide! ondertussen ben ik 33 weken zwanger…

Ik heb een uurtje buikpijn gehad, daarna een uurtje bloedverlies en eenmaal thuis ben ik het vruchtje verloren. Daarna was de pijn en het bloedverlies direct over. (Ik wist dus alleen niet dat het om een tweeling ging)

Probeer er op te vertrouwen dat je lichaam weet wat het doet. Een vanishing twin komt vaak voor, een miskraam van 1 van een tweeling minder vaak.
Luister naar je gevoel. Als je buikpijn krijgt en het thuis wil afwachten heb je al het recht om je ziek te melden op het werk of een afspraak af te zeggen.

Veel sterkte!
 
Ik was bij mijn oudste ook zwanger van een tweeling. Met 8 weken twee kloppende hartjes, met 12 weken helaas nog maar 1. Heb geen bloedverlies gehad, nadien in de placenta was ook niets meer terug te vinden. Inmiddels is mijn dochter 2!
 
Ik heb hetzelfde gehad vorig jaar. Ik heb geen bloedverlies gehad en het vruchtje is gewoon verdwenen. Onze dochter is nu 7 mnd.
Is erg spannend.. ga voor je duimen!
 
Terug
Bovenaan