1 liter flevoeding per etmaal?

Hallo, ben ik weer. Loïs is vanaf de geboorte al heel hongerig! Daarom kreeg zij vanaf het moment dat ze flesvoeding kreeg (5weken) nutrilon forte voor hongerige baby's. nu mag ze van het CB 5 keer 180cc, en voor de nacht misschien iets extra's. maar mevrouw houdt zich hier niet aan. regelmatig is het al gewoon huilen na een fles van 180 cc. Dus geef ik haar nog 20 na, maar daarna moet ze gewoon de fopspeen anders komt ze over de liter heen.
Nu vraag ik mij af waarom ze niet meer dan een liter mag per dag! Is het echt zo schadelijk voor de nieren en waarom mag er dan onbeperkt borstvoeding gegeven worden?
Wie herkent dit probleem en wie weet er misschien een oplossing of kan me verder helpen????

Hoi,

Tegen mij hebben ze op het consulatiebureau gezegd dat ze niet meer als een bepaalde hoeveelheid per dag mogen ivm de maag die nog niet zo groot is. Dat ligt ook weer aan het gewicht van je kind. Borstvoeding is misschien lichter verteerbaar?

groetjes
Jadeje

In principe is borstvoeding inderdaad lichter verteerbaar en krijgt een kindje er een minder vol gevoel van dan bij flesvoeding. Een liter flesvoeding per dag is het maximale omdat het kindje anders te veel elektrolyten en andere stoffen  verliest door uitscheiding door de nieren en dan is de balans in het bloed weg. Weet je zeker dat je kindje na het drinken niet gewoon nog wat zuigbehoefte heeft of dat ze moppert omdat er nog een boertje dwars zit? Bied eerst even een fopspeen of je pink aan om wat na te zuigen. Anders beter een schepje extra melk in de voeding dan meer water geven.

Hoi hoi,

Was gister bij het consultatieburo en heb de vraag daar gesteld,haar antwoord was dat een baby best meer voeding dan een liter per dag mocht,het ligt helemaal aan het kindje zelf.
Het ligt aan het geboorte gewicht,misschien een inhaalslag?
Het enigste wat er is is dat ook de gezonde voedingsstoffen uitgescheiden worden door de nieren.
Ik kreeg het advies mee dat als je kindje het echt nodig was kon je dat gewoon geven!
Succes

Terug
Bovenaan