1 miskraam, 1 kind, 3 x miskraam, kinderwens een 2de

Hallo,

ik zoek mensen bij wie het ook allemaal een beetje tegen zit om een 2de kind te mogen verwachten.
Ik ben Renate en heb een dochtertje van bijna 2 jaar. Ik probeer heel dit jaar al om zwanger te worden en te blijven, heb dit jaar al 3 x een miskraam gehad. Zodoende moet ik nu weer ontzwangeren en gha ik in januari weer naar de gyn. om te kijken of hij / zij wat kan vinden waarom ik steeds rond de 8/9 weken een miskraam heb.
Nu zoek ik dus mensen die dit ook hebben meegemaakt en mensen die me wat kunnen vertellen over de onderzoeken die ze dan gaan doen.
Groetjes Renate

Hallo Renate,

Veel sterkte met  de verwerking van de miskramen. Zelf heb ik in de afgelopen 2,5 jaar 4 miskramen gehad (waarvan 3 in het afgelopen jaar). Mijn zwangerschappen duurden  rond de  7-9 weken. We hebben alle keren een  hartslag gezien.  We hebben verder geen kinderen.

Ik ben doorgestuurd naar een gynaecoloog  en heb bloedonderzoeken gehad. Daaruit bleek dat ik  teveel NK-cellen (Natural Killer) cellen had (37% in plaats van  5%). Deze  NK-cellen zijn witte bloedlichamen die alle vreemde dingen uit mijn lichaam stoten (dus ook placenta's). Ik ben nu doorgestuurd naar  St Mary's hospital in Londen waar ik over een paar weken heen moet voor verder onderzoeken.

Verder ben ik onderzocht op chromosomen, thyroid antilichamen, LH, FSH hormonen etc maar dat was allemaal goed.  Ook heb ik een echo gehad toen ik niet  zwanger was en daar bleek dat ik symptomen van Pcos had. Dit kan geen miskramen veroorzaken maar het verklaart wel mijn onregelmatige cyclussen.

Ik hoop dat ik je met deze informatie verder heb geholpen. Succes!

Groetjes,
Tinus  

Terug
Bovenaan