1 of 2 embryo's terug laten plaatsen

<p>Zoals de titel al zegt hebben we de keuze om 1 of 2 embryo's terug te laten plaatsen. We zijn namelijk bij isci 3 beland. </p><p>Ik twijfel heel erg. Liefst zien ze maar 1 embryo's ivm risico's van een tweelingzwangerschap en ik ben nog jong aldus hun. Maar wat als dit onze enige kans en er zullen er 2 blijven plakken dan zouden we 2 kindjes kunnen krijgen.</p><p>Maar risico is ook weer dat je er meteen 2 embryo's kwijt bent mochten ze beide niet lukken.</p><p>Weet ook niet de slagingspercentages.</p><p>Hoe is jullie ervaring hierin en welke afweging maakte of maken jullie?</p>

Ik vind het ook een lastige keuze. Mede omdat wij juist ouder zijn en mocht het lukken ik niet weet of ik dit hele traject nog een keer wil in gaan.
Door de kliniek is mij verteld dat de extra kans meestal tussen de 5 en 10% maar is dat het lukt met 2 embryo's tov 1 embryo.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar meerdere meningen. 

Wij hebben destijds altijd twee embryo's laten terug plaatsen. Reden hiervoor was mijn leeftijd. Ik ben uiteindelijk zwanger geworden toen ik 40 was van en eenling (en dus wel 2 embryo's terug geplaatst had). Nu zwanger van de tweede (spontaan!)

Die 10 % is niet zo veel inderdaad. Ik heb wel hetzelfde dilemma maar dan niet met mijn leeftijd maar meer stel dat het maar 1 keer mag lukken. Het traject gaat je niet in de koude kleren zitten. Mochten we er 2 terug plaatsen en het zijn er 2, hoe bijzonder zou dat zijn. Ondanks de risico's en gevolgen. 
Ibbeltje wat bijzonder dat je een 2de spontaan hebt gekregen. Oh wat zou dat een geweldige droom zijn geweest!
Wij gaan zaterdag waarschijnlijk voor een verse terugplaatsing. En mocht er nog een embryo waarvan de twijfel is of hij wel of niet in de vriezer kan, vragen we of die ook terug geplaatst mag worden. Mits dat de ander niet ten nadele brengt.  Anders houden we het bij 1. 
Die maand daarop heb ik onderzoeken oa scratching, receptivfity. En kijken daarna wat de mogelijke uitslagen zijn. We hebben al verschillende rondes gehad waarbij ik ga twijfelen of er mogelijk ook iets loos zou zijn bij mij omdat het telkens niet lukt. Dus nu ook bang ben dat ik er dan 2 zomaar "door laat spoelen" 

Maarja eerst is hopen dat we überhaupt embryo's hebben. Dit traject kan zo onvoorspelbaar en hard zijn..

Terug
Bovenaan