1 of 2 slaapjes?

<p>Hoi! </p><p>Ik heb een kindje dat super slaapt. Vaak rond 7 uur naar bed en slaapt tot 9 uur de volgende ochtend. Ik vind dat lange slapen heerlijk, alleen kom ik overdag niet uit met 2 dutjes. Vandaag werd hij bijvoorbeeld pas om 10 uur wakker. Dan zou ik hem bijvoorbeeld om 12 uur weer naar bed moeten doen en om 1 uur eruit. Dan om 4 uur weer en om 5 uur eruit, maar ik vind dit te laat voor een 2e dutje. Hij is nu 10 maanden. Ik twijfel om naar 1 dutje over te gaan, of hem toch om 8 uur wakker maken? Wat zouden jullie doen? Voorheen hield ik het 2 3 4 uur wakker schema aan</p>

Wij hadden dat het zelfde...
Zeker als hij om 10u wakker wordt gewoon 1 slaap laten doen... (moet ie wel minstens 2 uur slapen natuurlijk!)
Mn zoontje is bijna 2 en hebben we vd week ook om 9:00u wakker gemaakt ? 

Ja heb dit vandaag aangehouden en t werkte prima! Hij ligt nu weer lekker in zn bedje en van kwart voor 1 tot half 3 geslapen vanmiddag. Hopelijk blijft het zo goed gaan :)

Wat een tijden. Dat zou hier niet eens kunnen. Als ik werk moeten hij er om half 7 uit, als ik vrij ben moeten de andere kids gewoon nog naar school dus dan moet hij er om 7 uur uit. 
Geniet er maar van. Die van mij zijn altijd tussen 6-7 wakker. 

Ja eerste kindje dus nog geen broertjes of zusjes die naar school moeten! En ik werk onregelmatig dus vaak pas om 1 uur beginnen oid. Dus idd heel luxe nog! Ik slaap zelf dan ook vaak tot die tijd

Om jaloers op te worden ?.
die van mij (inmiddels 2 en 5) hebben nog nooit tot zo laat geslapen.
zelf zou ik naar je kind kijken wat hij/zij aangeeft. Is de kleine om 12.00u moe zou ik het naar bed brengen, anders zou ik wachten en er idd 1 middagslaap van maken.

die van mij sliepen overdag elke keer maar heel kort, per keer 45 minuten tot 10 maanden en daarna langer, en met geluk sliepen ze tot 08.00u.
de jongste is nog steeds geen goede slaper en word minimaal 1x per nacht wakker (en wij dus ook) en wilde ook overdag niet meer slapen toen hij bijna 2 was.
en met 12 maanden al over op 1 op 1 middagslaapje. 

ik zou zeggen geniet ervan en ga je gevoel achterna en kijk waar je kind het het beste op doet.

Ik heb dat ook met onze dochter van bijna 10 maanden. Ze slaapt sinds ongeveer twee maanden tot negen uur of wel eens half tien in de ochtend. Ik kom dan ook echt niet uit met haar slaapjes en meestal duurt het een half uur voordat ze dan eindelijk slaapt. Ik vind het ook heerlijk hoor dat uitslapen alleen maakte mij wel zorgen of er iets was met haar. Gelukkig om te lezen dat onze meid niet de enige is dan :) misschien ook maar 1 slaapje gaan proberen

Terug
Bovenaan