1 of 2 slaapjes?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik plaats m'n berichtje ook maar even hier... Ik kom eigenlijk van het najaar-forum, maar jullie kindjes zijn al wat ouden en jullie hebben vast meer ervaring :).

Weet iemand wanneer een kindje overgaat van 2 slaapjes per dag naar 1
slaapje per dag? Onze zoon (bijna 10 maanden) slaapt nu nog 2x per dag,
maar soms ligt ie 's ochtends alleen maar wakker in bed en slaapt ie
alleen 's middags. En hoe bouw je dat om? Laat je dan het
ochtendslaapje vallen en doe je het alleen 's middags? Of meot je ook
met tijden schuiven?

groetjes,

Kipling26

Hoihoi,
Moeilijk he,als ze met hun ritme gaan klooien?!
Ik kan je niet echt helpen want Delano(morgen 1 jaar)sliep 's morgens heel lang en aan het eind van de middag ongeveer 1,5 uur.
Die laatste slaap is nu vervallen en heb ik geprobeerd die ochtendslaap naar de middag te verschuiven,vreemd genoeg lukt dat niet!
Ik maak hem tegen 08.00 wakker,tegen tienen gaat hij er weer in,om vervolgens tegen tweeen weer wakker te worden,dan blijft hij wakker tot 18.45.
Hier valt dus niet met ritmes te schuiven,hij bepaalt het zelf.
Succes ermee!
Groetjes Tanja

Hoi,

Ja lastig he. Ik heb eigenlijk nooit echt vast tijden gehad. Ik zie wel wanneer Jamie moe is en dan gaat hij naar bedje toen. Soms nog wel sochtend en soms ook niet. Ik kijk eigenlijk gewoon naar wat hij zelf aangeeft.

Gr. Natasja mv Jamie

Ik ben er eerlijk gezegd niet zo heel bewust mee bezig geweest. Misschien ligt dat aan het feit dat het voor mij mijn tweede kindje is. De overgang van 2 naar 1 slaapje ging eigenlijk vanzelf. Ik heb hem volgens mij op zeker moment 's ochtends langer opgehouden, omdat hij in de ochtend niet meer wilde slapen en volgens mij ook maar meteen tot 12.uur, een boterham gegeven  en rond 12.30 uur naar bed. Dan wordt hij rond 14.30 uur weer wakker en blijft op tot ongeveer 19 uur. Maar als Siebe eens eerder moe is, leg ik hem ook gerust een keer om een uur of 11 in bed en is hij dan vroeg in de middag al wakker. Toch slaapt hij dan maar 1 toertje en gaat gewoon weer om 19 uur naar bed.

Het is dus een beetje experimenteren en je kindje aan laten geven wat hij wil. Natuurlijk niet altijd, hahaha. Ik denk dat dat de beste methode is. Succes!!

Groetjes Fonske.

Hallo,

Tijs sliep op een gegeven moment nauwelijks nog aan het eind van de middag zijn 2e slaapje. Toen ben ik hem 's ochtends langer gaan ophouden en dat ging vrij goed. Hij heeft nog een paar keer 2 slaapjes gedaan. Hij slaapt nu vanaf 12 uur en wordt ergens tussen 14 en 15 uur weer wakker. Vanaf een paar weken voor zijn 1e verjaardag slaapt hij nog 1x overdag.
Als je denkt dat je kindje eraan toe is om 1x te slapen, zou ik het gewoon proberen, dan merk je het vanzelf.

Groetjes,
mv Tijs (2-8-06)

Terug
Bovenaan