1 of 2 slaapjes

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!
Weet iemand wanneer een kindje overgaat van 2 slaapjes per dag naar 1 slaapje per dag? Onze zoon (bijna 10 maanden) slaapt nu nog 2x per dag, maar soms ligt ie 's ochtends alleen maar wakker in bed en slaapt ie alleen 's middags. En hoe bouw je dat om? Laat je dan het ochtendslaapje vallen en doe je het alleen 's middags? Of meot je ook met tijden schuiven?

groetjes,
Kipling26

B'Elanna is bijna 11 maanden en heeft nog maar 1 slaapje.
Ik kijk het gewoon aan wanneer ze moe is/wordt.

De ene keer is het 's ochtends en de andere keer s'middags.. leg er aan hoe de nacht is verlopen. Als het een rotte nacht is geweest leg ik haar rond 10.30 neer, en slaapt tot een uurtje of 12.30.
Als de nacht goed is gegaan leg ik haar om 13.00 uur neer ofzo... tot een uurtje of 15.00 uur.
Aan 2 uurtjes overdag heeft ze genoeg.

Groetjes Debby

Daan is nog niet aan 1 slaapje toe, hij is 8 maanden en gaat nu net van 3 naar 2 slaapjes. Ik zou naar hem kijken, slaapt hij niet meer, kijk dan hoe het gaat als je hem een dagje 's ochtends niet meer in bed legt. Daan sliep altijd nog na de 1e fles maar dat lukt ook niet meer zo, ik ga dus maar eens kijken hoe het gaat om dat slaapje er gewoon af te halen. Het blijft denk ik toch goed kijken en maar gewoon proberen.

Hoi,

Ook hier een item, Isis slaapt nog twee keer per dag (9 maanden), maar het ochtendslaapje wordt steeds korter (met uitzondering toen papa 2 ochtenden voor haar zorgde, sliep ze ineens langer?!) De laatste 3 weken slaapt ze amper 2 uur op een dag. Bekijk het ook maar per dag, ben blij dat de avonden/nachten goed gaan,

x Esther  

ja hier net zo Daniël slaapt de ene keer 2 slaapjesde andere keer 1 hij is 10 maanden ik kijk gewoon naar hoe hij reageert !maar ik moet wel zeggen dat als ie dan maar 1 slaaptje doet ook wel gelijk heel lang slaapt! en als ie er 2 doet dan zij nhet 2 kortere!

1 of 2???
Joran is bijna 10 maanden en slaapt nog altijd 3 slaapjes! Hij is gewoon nog steeds snel moe. We houden het er maar op dat hij nog steeds slaap aan het inhalen is van zijn eerste maandjes... Toen huilde hij 10 tot 15 uur per dag...
Joran wordt wakker rond 7:00 uur en gaat rond 8.30/9:00 weer na bedje toe...
Dan wordt hij meestal 10:00 10:30 weer wakker en houdt hij het vol tot 12.30u-13:00
Dan wordt hij rond 14:00-14:30 weer wakker en gaat hij meestal rond 16:30 weer slapen. Dan maken we hem rond 18:00 weer wakker want... om 19:00 u gaat hij weer slapen...

Dus drie slaapjes van ongeveer 1,5 a 2 uur...

Tis wel lastig met weggaan dat doen we dus nog niet zoveel, maar geeft niks hoor, als Joran zich er goed bij voelt!

Xus, Susan

Owen slaapt twee keer op een dag......meestal zo'n anderhalf tot 2 uur.Er zijn wel is dagen dat hij s'morgens maar drie kwartier slaapt, maar dat kan de week erna wel weer 2,5 uur zijn.Ik merk wel dat naarmate hij zich steeds meer ontwikkelt weer meer slaap nodig heeft!

groetjes DAF

Terug
Bovenaan