1 ste bezoek gyn.

Hi mensen,
heb een vraagje; a.s. maandag is mijn eerste bezoek aan de gyn, ik heb geen idee wie/wat voor persoon het is, maar misschien dat jullie mij een beetje kunnen vertellen hoe t bij de gyn er aan toe gaat. Mijn bezoek aan de gyn is vanwege mijn zwangerschapswens en hormonale probleempjes. Ik neem aan dat ik de temp curve effe mee moet nemen...
Alvast bedankt voor jullie reactie's en veel zonplezier!!

Hoi Simoon!!!

Bij mijn 1e bezoek werd er heleboel gevraagd ook intieme vragen. Het is zeker handig om je curves mee te nemen kunnen ze gelijk zien of je een eisprong hebt. ook word er waarschijnlijk bloedgeprikt op allerlei hormonen (vooral nu jij daar probleempjes mee hebt). Er werd ook een cervixuitstrijk gemaakt en een kweek afgenomen om op Chlamydia te testen. In het bloed is trouwens ook gekeken naar HIV en Hepatitis B. Mijn gyn heeft me ook nog inwendig onderzocht, lekker zo'n eendebek (maar niet heus).Maar ik heb geen pijn ofzo gehad mijn gyn was erg voorzichtig.

ik hoop dat je zo een idee hebt van wat komen gaat!! Ik moet trouwens ook op maandag weer naar de gyn! Houden we elkaar op de hoogte??

Geniet lekker van de zon, heerlijk!!

Liefs Claudy

Hi claudy, fijn zo'n snelle reactie. Ik had gewoon geen idee wat ik verwachten moest..Natuurlijk hoor je wel s verhalen in de omgeving, maar als k ze dan doorvraag weten ze direct waar ik mee bezig ben..
Is het verder ook zo dat de gyn zich ook richt op de partner?
Ik hou je zeker op de hoogte, is as maandag je 2 e bezoek of ben je inmiddels al onder behandeling? Veel suc6!

Groetnis simoon

Ha Simoon,
Zelf kan ik op 13 sept. voor het eerst bij de gyn terecht. Ik wist ook niet wat ik kon verwachten, dus ik heb de assistente maar gewoon gevraagd wat er precies ging gebeuren. Zij vertelde mij dat ik rekening moest houden met een gesprek, een bloedtest en evt. ook een echo.
Ik lees jou eerste belevenissen wel voordat ik moet. Ben benieuwd.

groet,
Gonnie

Hoi Simoon,

Het gesprek bij de gyneacoloog gaat zowel de man als de vrouw evenveel aan en het wordt dus verwacht dat je man/vriend er ook bij is. Zowiezo is dit voor jezelf heel prettig omdat je ineens een hoop info krijgt te verwerken.
De gyn. stelt een aantal vragen en doet afhankelijk van het moment in je cyclus wat testen. (ik zat net rond mijn eisprong dus kreeg meteen een samenlevingstest)
Je man moet het volgende bezoek een potje sperma inleveren en krijgt hier tijdens dit gesprek info over. Het traject waarin wordt onderzocht wat er mis zou kunnen zijn (hoeft natuurlijk niet) houdt zo ongeveer het volgende in:

Vragen beantwoorden
Samenlevingstesten
Spermatest
HSG (baarmoederfoto)
Bloed en urine testen.

Als ze hier alle uitslagen van hebben dan weten ze hoe of wat.

Suces!
gr.Inge

Bedankt voor de info inge, daar zeg je me wat..mijn manneke gelijk meenemen...Ehhh tja dat had ik nog niet verwacht..Eerlijk gezegd wil ik hem nog niet gelijk het diepe ingooien...T is al zo'n gevoelig onderwerp (hij is eerder met zijn kinderwens bezig geweest zonder resultaat)Ik ga gelijk een nieuwe vraag hier stellen..of iedereen zijn vent de eerste keer meeneemt?!?

Terug
Bovenaan