1 ste poging ivf wordt niet vergoed bij Agisziekenfonds

Heee lieve Meiden,

Vanmiddag naar de gyn geweest, hij wist niet zo goed wat hij met me aan moest ook omdat ik nog zit te wachten op mijn ongi, en dan kan ik op de derde dag bloedprikken!! Hij had vorige week tegen zijn assistente gezegd dat ik deze week op een dinsdag moest langs komen, hij had natuurlijk al lang verwacht dat ik dus ongi geworden was, nu zei hij dat ik dus over 1 week ongi wordt. omdat ik dus vorige week voor mijn eisprong zat, dat kon je dus aan de hoge waarden zien. Het mooiste van alles was dat ik vorige week alleen vanmiddag nog kon komen in het ziekenhuis maar ik zat wel op het zwangerschapsspreekuur en of ik daar problemen mee had, ik had er geen moeite mee, zat dus tussen de dikke meiden met dikke buiken die op het punt van staan, en die de hele tijd naar me aan het kijken waren van oooh wat schattig die is ook zwanger, wat dus niet zo is. Mijn gyn kwam me dus ophalen en die zei ook nog moet ik je feliciteren. Ik zei nee, maar ik weet eigenlijk niet wat ik hier moet doen ik denk dat het toch het beste is om eerst mijn ongi af te wachten, dat vond hij ook een goed idee. Verder ben ik later nog op de dag langs gelopen bij de apotheek, en met een hele aardige dame heb ik het nog over ivf gehad, en die zei dat de eerste poging zelf betaald moet worden en de tweede en derde poging zijn vergoed. Ik denk dat ze daardoor de drempel hoog houden van mensen die echt serieus er mee bezig zijn. Ik houd jullie verder op de hoogte wat er zo aan de hand is, ik heb het gevoel dat ik nu even weer een rustpunt heb, en dat is wel prettig.

Ik wil verder iedereen sterkte wensen met iui, icsi, of ivf of clomid, of anders op de natuurlijke manier zwanger worden, want de wonderen zijn de wereld niet uit.

Heel veel liefs Mick

hoi,
heb je het boekje vd agis van 2005 al ontvangen??bij mij staat daar n.l in dat de 1e poging wel vergoed wordt.
ik wens je in elk geval alle succes vd wereld.
gr. petra

Hallo Lieve Mick,

Heb jij dat weer?
Je vraagt je dan, ligt het aan mij?
Je verwacht niet dat een gynaecoloog zich afvraagt wat ie met je moet doen.

Over de eerste poging ivf bij mij staat er in de polisvoorwaarden:

In vitro fertilisatie

volledig
maar ik weet niet of je particulier of ziekenfonds bent?
Ik heb de duurste polis: Comfortpolis, en t word dus zoals je ziet volledig vergoed.

Gisteren mijn eisprong: Weer heel erg pijnlijk

Heee Petra en Cynthia,

Bedankt voor jullie reactie, ik zit zelf ook bij Agis Ziekenfonds en ben ook comfort verzekerd, ik zei dat ook tegen die dame van de apotheek dat Agis zeker de eerste poging vergoed, en dat staat ook idd in het boekje!! Maar goed zei zij wat anders daarover dat de tweede en de derde vergoed zijn. Misschien was zij wel in de war met een andere verzekering. Ik was al zo verrast ook omdat ik hier vorige week over gebeld had met Agis en die zeiden idd dat de eerste poging vergoed is!!

Liefs Mick

Hai,
Aangezien het zwart op wit staat kun je er volgens mij gewoon vanuit gaan dat het vergoed wordt hoor. Ik denk dat die dame bij de apotheek in de war is of iets anders bedoelt. De drempel hoger? Je krijgt toch alleen IVF als de artsen het noodzakelijk vinden.

Ik moet wel lachen hoor. Hebben we toch met z'n allen de comfortpolis bij Agis. Ik ook dus! Er zit ook een uitgebreid pakket voor kraamzorg bij he! Altijd handig voor als het eindelijk zo is.

lfs ing

Hoi

Wij hebben vorige week donderdag in ons eerste gesprek bij de gyn meteen te horen gekregen. Dat er niets anders opzit dan ivf icsi. De gyn vertelde ons dat we er wel evn achteraan moesten gaan wat we wel of niet vergoed kregen.

Dat heb ik dus gedaan en bij de vgz plus integraal krijg je 3 pogingen vergoed met alle bezoekjes van gyn en medicatie hiervoor inbegrepen.

Ik weet niet of je hier veel aan hebt maar ik hoop het wel

groetjes Karin

Hoi Karin,

Bedankt voor de informatie, wat goed dat al de drie pogingen vergoed worden!! Heel veel succes, en sterkte en hoop echt dat het snel raak voor jullie zal zijn.

Lfs Mick

Heee Ing,

Wat een stunt idd dat we ook echt allemaal verzekerd zijn bij Agis het is echt een prima verzekering!! Toen het nog ZAO heette toen hebben ze ook alles vergoed, ook toen ik in het ziekenhuis voor 8 dagen moest blijven, en onze dochter geboren werd via een keizersnede, ook nadat ik weer thuis was kreeg ik nog 5 dagen kraamhulp thuis!!! Echt het is een prima verzekering.

lfs Mick

Terug
Bovenaan