1-urige middagdut

<p>Dochter is nu 19 maanden en wilt nu echt maar 1 tukkie per dag. Maar: ze sliep altijd al kortere dutjes, alleen nu dus maar 1 keer een uurtje in de middag. That's it.</p><p>Herkenbaar voor iemand? En veranderde dit nog?</p><p>Als ze wakker wordt, laat ik haar altijd nog een 10-15 minuten zitten. Ze babbelt dan wat, maar gaat niet meer liggen. Als ik naar haar toe ga en zeg dat ze nog even mag slapen, zegt ze "nee, klaar" en pakt haar spullen om opgepakt te worden. Als ik dan wegga, begint ze te huilen.</p><p>Note: haar laten huilen oid doen we niet, werkt niet (veel verdriet en extra inslaapproblemen de slaapjes die erop volgen).</p><p> </p>
 
Mijn dochter sliep met 25 maanden helemaal niet meer dus ik denk met 19 maanden ook nog maar een uurtje. Als ze goed groeit en ontwikkeld dan zou ik me geen zorgen maken
 
Onze dochter is 18 maanden en slaapt ook nog maar 1x. Het duur van het slaapje is elke dag anders. Vandaag was het een uur, soms is het 1,5 uur en heel soms 2 uur. Ze slaapt wat ze nodig heeft deml ik dan. Er is geen verschil in humeur of moeheid in kort/ lang slapen bij ons. Zolang de nachten goed gaan, maak ik me nergens zorgen om. 
 
Hi, mijn zoontje is 22 maanden en slaapt sinds ongeveer een maand helemaal niet meer overdag. Rond de 19 maanden sliep hij ook nog maar een uurtje per dag, met hoge uitzondering soms langer. Maar op een gegeven moment begon het drama te worden om hem überhaupt in bed te krijgen en nu is het dus helemaal klaar.. Nu ik 32 weken zwanger ben van de tweede is dat soms wel even balen haha. 


Mijn zoontje is verder btw wel een hele goede slaper. Gaat er rond 19:30 in en slaapt dan tot 07:30/08:00 (soms nog later). 
 
Mijn zoontje van 13 maanden slaapt ook nog maar 1 x per dag ongeveer een uur/anderhalf. Als ik hem sochtends in bed wil leggen is t een drama hij wilt dan absoluut niet slapen, en als hij dat wel doet slaapt ie smiddags pas weer aan de eind van de middag en dus ook weer een stuk later savonds. Is t me dus niet waard, hij slaapt nu rond een uur of 12 en dat gaat prima zo. 
 
Een uurtje is opzich prima hoor, al snap ik dat je het liever langer wilt.. maar rond de 14-15 maanden gaan de meeste kindjes over op 1 slaapje. Mijn dochter sliep sommige periodes ook maar een uurtje, soms ook een paar weken ineens 2-3 uur. Dat veranderde stees een beetje. Nu is ze 2.5 jaar en slaapt ze helemaal niet meer.
Ik werk op een kinderdagverblijf en het is echt heel wisselend. Er zijn ook kindjes van 1.5 jaar die al niet meer slapen. En er zijn ook kindjes van 3.5 jaar die nog 2 uur lang slapen. Je doet er weinig aan. Als ze uit zichzelf wakker wordt en lekker ligt te brabbelen, is ze uitgeslapen. Tuurlijk kun je haar nog even een half uurtje lekker laten liggen maar je kunt haar niet dwingen weer te slapen.
 
Na alle slaapdrama het eerste jaar (eerste 10 maanden geen enkel dutje overdag en nachten die drama waren) slaapt mijn dreumes (13mnd) nu eindelijk iedere middag 30 tot 60 minuten. En ik ben daar aardig content mee want het breekt de dag en ze is in de middag minder huilerig. 
 
Teveel of te weinig slapen is per kind verschillend. Als ze ong 12 uren per etmaal slaapt is dat genoeg.
Dus ik zou naar je kind kijken. Is ze actief en vrolijk? Niks aan de hand. Maar als t alleen maar huilt en hangt dan zou je haar langer kunnen laten liggen. Sommige kinderen huilen ook zodra ze wakker worden omdat ze nog moe zijn.
 
Onze zoon is 18 maanden en die doet ook 1 slaapje van 1 tot heeeel soms 2 uur. Als we gewoon thuis zijn geweest is het een uurtje, als we op pad zijn geweest iets langer. 
 
Terug
Bovenaan