1 week na gemoedelijke eisprong positieve ovulatietest?

Hi allemaal,

Hopelijk ben ik hier op de goede plek voor een vraag :)

Deze maand houdt ik mijn ovulatie bij middels ovulatietesten en temperatuur. Ik heb een regelmatige cyclus van 27 dagen. Vorige week zou ik mijn eisprong gehad moeten hebben maar was dit niet heel duidelijk te zien op de ovulatietest. Op dinsdag 28/6 een héél licht 2e streepje. Ik ging er vanuit dat ik binnen toen en 48 uur de eisprong zou hebben. Echter geen temperatuur verhoging, wat wel zou moeten komen na de eisprong.. Vrijdag en zaterdag een lichte temp stijging van 0,3 / 0,4. Daarna weer oude temperatuur van 36.4. Vanmorgen ook 36.5. Nu ging ik net voor de zekerheid nog een ovulatietestje doen, en kwamen er ineens 2 hele dikke strepen tevoorschijn! Dikker dan normaal tijdens ovulatie. Kan iemand mij vertellen wat het kan zijn ?:) Ik snap er soms echt helemaal niks meer van!

Hebben jullie ook wel eens een verlate eisprong, geen temp stijging of wel zwanger?

Liefs, Roos
 
Ik neem aan dat je de bijsluiter hebt gelezen? 2 dikke strepen (even dik of de 2e streep dikker dan de controlestreep) betekent dat je ovulatietest positief is en je binnen 24/48 uur je ovulatie hebt. Dit heeft niets met een zwangerschap te maken nog. Als je een ovulatietest doet en je hebt 2 lijnen dat zegt niets, want die zijn er altijd. Ze moeten echr even dik of dikker zijn dan degene die er altijd is.
 
Hoe meet je je temperatuur? Deze methode is namelijk alleen betrouwbaar als je het elke dag strikt in de ochtend op ongeveer hetzelfde tijdstip meet voordat je uit bed gaat
 
Terug
Bovenaan