1 x flesvoeding naast de borstvoeding geven?

<p>Hallo allemaal, Mijn zoontje in nu 5.5 maanden oud en ik geef hem fulltime borstvoeding en 1 x op een dag een groente papje met wat water.  Maar nu is het zo dat ik last heb gekregen van mijn rug door het geven van borstvoeding. Ook lijkt hij ontevreden en onrustig alsof hij niet goed vol zit.  Om deze redenen wil ik 1 x op een dag flesvoeding gaan geven, maar ik ben bang dat mijn productie vooral straks wanneer hij 6 maanden is (hier zal hij dan minimaal 2 x op een dag geen borst hoeven in verband met fruit en groentehapje) achteruit zal lopen. Wie heeft hier ervaring mee ?  En kan ik al beginnen met de opvolgmelk van HiPP combiotik? Of moet ik echt wachten tot hij 6 maanden is? (nog 2 weekjes)</p>
 
Dat kun je proberen inderdaad! En als je bang bent dat je productie achteruit gaat, kun je die voeding altijd nog zelf kolven. Dan zou het op peil moeten blijven. 
 
Hoi hoi,
 
mijn dochter is 9 maanden en ik geef naar de ochtend en middag voeding  in de avond een nachtvoeding van de fles. 
Dit gaat bij mij super goed en me lichaam is er helemaal op ingesteld, fijn om het savonds soms Uit handen te geven en ik vind die nacht/vroege ochtend momentjes heerlijk?
gewoon proberen komt vast goed. Succes
 
Hoi,

Volgens mij moet dat gewoon goed gaan, je borstvoeding is inmiddels wel stabiel. Ik zou wel goed plannen, dat je niet teveel borstvoedingen achter elkaar vervangt. Het opbouwen van het vaste voedsel gaat vrij langzaam, dus dat vervangt niet meteen een voeding. Dat ging bij ons vrij geleidelijk. 

Wij doen hier hetzelfde als Happy s, overdag borstvoeding, aangevuld met fruit, groente en brood, savonds een papfles met kunstvoeding en snachts weer bv. Mijn borsten zijn hier ook helemaal op afgestemd en het is inderdaad heel fijn om niet altijd savonds thuis te hoeven zijn! 
Succes!
 
Terug
Bovenaan