1 x slapen

A

Anoniem

Guest
ik wil vera hebben naar 1 keer slapen. nu las ik hier ergens dat er al een aantal zijn die nog maar 1 keer slapen. alleen 's middags. nu vraag ik mij af hoe jullie dat hebben gedaan.
vera kan eigenlijk nog niet de hele ochtend wakker blijven. ze is rond 10 uur echt moe. dan is ze ook al wakker van half 7/7uur. dan gaat ze tussen 10 en 11 uur naar bed en slaapt ze zo 2 uurtjes. doet ze nu ook al bijna. en 's middags gaat ze dan rond 4 uur naar bed en slaapt ze zo ook 1,5 uur met als gevolg dat ze 'savonds tussen 8 en 9 uur pas gaat slapen. ik wil eigenlijk de avond rust hebben. klinkt heel stom maar ik wil ook tijd voor mijn mannetje en voor mezelf hebben. en nu helemaal omdat ik nu ook werk als gastouder.
dus nu mijn vraag. hoe krijg ik vera naar 1 keer slapen.?? alle tips zijn welkom. ze is gewoon heel moeilijk wakker te houden 's morgens. dan zit ik met een krijzend kind op gescheept. ik hoor graag van jullie

liefs sibje

Hoi Sibje,

Marissa is ook overgegaan naar 1 slaapje, maar helaas heb ik slecht nieuws voor je. Een kindje gaat dat namelijk zelf doen. Ze sliep altijd 2 keer 1,5 uur en opeens sliep ze 3 ot 4 uur tussen de middag. Maar dat is niet iets dat ik geregeld heb. Dat is ze echt zelf gaan doen. Wakker houden helpt ook niet, want dan zit je met een dreinend moe kind en vaak slapen ze dan ook niets langer. Volgens mij zit er dus niets anders op dan afwachten. Maar misschien heeft iemand anders het wel zelf geregeld en hebben die wel een gouden tip. Ik hoop het voor je

groetjes Linda

Hai,

Mette slaapt 1 x per dag omdat we 's avonds echt niet meer uitkwamen. Ze ging dan veel te laat waardoor ze 's avonds niet naar bed wilde.

Het is even trainen en Mette is in de ochtend nog steeds heel moe af en toe. Ik leg haar tussen 11.30 en 13.00 in bed afhankelijk van  hoe vroeg ze wakker was die ochtend en hoe moe ze is. Meestalis ze er ook rond 7 uur. Als ze echt vervelend wordt van de moeheid ga ik iets doen met haar ter afleiding. Bouwen met de blokken, puzzelen enz. Ze is er dan even over de moeheid heen en je bent zo weer een half uurtje verder. Ik heb het schema steeds een beetje verlegd. Probeer je kleintje op te houden tot half 11/11 uur. Na een tijdje een half uurtje erbij enz. Ze gaan dan ook langer slapen!! En indien nodig gewoon om 18.00 uur naar bed ipv 19.00 uur. Het gaat steeds iets beter!

gr.Ing

Hallo,

Dylano doet ookal een tijdje nog maar 1 slaapje.
En ben het met Linda eens: Dat gaat vanzelf.
Dat merk je gauw genoeg aan Vera.
Ik zat ook altijd te tobben van wanneer Dylano nou naar 1 slaapje zou gaan. Maar ze geven het zelf goed aan.
Dylano komt redelijk laat uit bed (als ik andere verhalen lees), en gaat tussen 13.00 - 14.00 naar bed. Dan ligt hij 2uur op bed, soms langer, en dan gaat hij rond 18.15 - 19.00 weer naar bed.

Liefs Debby.

Terug
Bovenaan