10/11 maanden: vroeg wakker en vroeg moe

<p>Ons meisje is overdag nooit een goede slaper geweest. Maar de nachten ging altijd vrij goed. Nu nog steeds hoor, maar...</p><p>Ze wordt steeds vroeger wakker en is dan in de ochtend nog vrij vrolijk. Dan gaat ze rond 9 weer slapen, voor 30-90 minuten (verschilt erg per dag). Daarna is ze wat jengelig, maar vaak nog wel even tevreden met wat eten. Om half 1/1 uur krijgt ze een fles en gaat weer naar bed voor 30-90 minuten. Als ze daarna wakker wordt, is het echt aanpoten tot de 's avonds naar bed kan. Niks is goed, en eigenlijk lijkt ze om 5 uur al klaar voor de nacht. Maar ik vrees dat ze dan helemaal vroeg wakker gaat worden. </p><p>Als we haar rond 4 uur nog een dutje laten doen, wordt ze erg ongelukkig wakker. Alsof ze al dacht dat de nacht begonnen was, maar ze nog wakker wordt door honger.</p><p>Iemand herkenning of tips?</p>

Hoe vroeg wordt ze wakker 's ochtends? Alles voor 6en is bij mij nog nacht, dus dan begin ik de dag gewoon niet met mijn zoon (9 maanden). Als hij bijv. om 5 uur wakker wordt, ga ik even naar hem toe, maar laat hem in bed. Soms resulteert dat in een uurtje huilen, soms gaat ie weer even slapen. Ik merk dat ie dan vaak 2-3x voor 6en wakker wordt en daarna is het weer tussen 6 en 7 (zoals altijd).
Steeftijd om 's avonds naar bed te gaan is tussen 7 en half 8. Dat is soms een uurtje flink entertainen en zo lang mogelijk in bad, haha. 

Hoi,
Onze dochter is ook ruim 10 maanden en wordt soms echt vroeg wakker, zelfs ook midden in de nacht om 3 uur dat ze klaar en klaar wakker is.

Ze slaapt alleen overdag wel goed. Ze 'horen' nu overdag tussen de 2-3 uur totaal te slapen.
Bij ons gaat ze tussen 8 en 9 weer naar bed voor 1/1,5 uur.
Tussen de middag tussen 13/14 en dan voor 1,5/2 uur.

Wat gebeurt er als je haar nog even laat liggen na 30 minuten?
Gaat ze savonds wel makkelijk slapen of is het met naar bed brengen ook 'feest'?
Wat ik heb gemerkt is dat ik haar even moet laten liggen en ze dan weer in slaap valt. Of ik loop even snel, leg haar weer neer met speen erin en ga zonder wat te zeggen weer weg.

Terug
Bovenaan