10,5mnd en niets willen drinken

<p>Onze dochter van ruim 10 maanden drinkt nog zo'n 2,5 fles per dag (bij opstaan en voordat ze naar bed gaat 190+6 en voor haar middagslaapje 130+4).</p><p>We hebben de flessen expres met 10ml opgehoogd (ten opzichte van hoe de verpakking zegt dat je de melk moet aanlengen), omdat ze weinig vocht binnen krijgt. Natuurlijk heeft ze aan deze flessen + vocht uit fruit/groente/yoghurt/pap voldoende, maar we zullen toch ook ooit eens flessen 'moeten' gaan afbouwen (niet per se nu al, maar op den duur...).</p><p>We zijn druk aan het oefenen met het drinken van water/thee uit alle alle denkbare dingen waar je vocht in kan doen: tuitbeker, rietjesbeker, 360gr beker of een gewoon glas. Maar ze lijkt het allemaal niet te snappen. Ze bijt op het glas, de tuit of het rietje en het lijkt of ze gewoon niet weet hoe ze uit deze dingen moet drinken. Alleen de fles waar de melk in zit snapt ze en dat drinken gaat prima.</p><p>Iemand tips?</p>

Hier hebben we ook zo'n periode gehad hoor. Nu drinkt ze prima uit haar 360 graden beker maar heeft lang geduurd. En als ik dr brown fles vul met water en haar 360 graden beker ook dan pakt ze altijd de dr brown. Is toch nog favoriet. Misschien dat je dochter daar wel water/thee of wat je ook maar wil geven uit wil drinken? 

Ik forceerde het niet maar bood af en toe de 360 graden beker aan. Op een gegeven moment pakte ze m gewoon.  Denk dat ze toen bijna 1 was. Mn vriendin haar dochter dronk er al uit toen ze 8 maanden was.  Dus dat is ook verschillend!

Hoi Hoi
Mijn zoontje is bijna 11 mnd. Hij drinkt vooral uit een kleine fles van difrax en daar hebben we hem zo een handvatje voor erbij gekocht zodat hij die makkelijk vast kan houden. In die fles doen we zijn water/roosvice. De fles voor t na bed gaan is Dr. Brown.
De 360 beker snapt hij nog niet en met het rietje wel maar daar komt teveel uit, waardoor alles onder ligt....ook nog zoeken hier hoor....
Maar dat difraxflesje is voor nu prima. Tussendoor af en toe wat anders aanbieden van bekers maar zolang hij het niet snapt en lukt houdt t ff op  

Ach waarom niet gewoon in de fles? Hier duurde het ook lang voor ze uit iets anders kon drinken, lukte vanzelf ineens..

Ik zou je er niet te druk om maken. Het komt vanzelf een keer. 
Voor 360 graden heb ik wel nog een tip. Wij zijn begonnen met ook een beetje water er bovenop te leggen. Zo snapte hij vrij snel wat de bedoeling was. 

Cheak, ze drinkt in de ochtend en avond nog een fles melk, hoewel we alle bekers proberen en aanbieden, wil ik wel dat drinken beschikbaar blijft voor der. Zo kreeg ze eerst al haar drinken gewoon uit de fles en nu alleen ochtend, middag avond, en de rest proberen we uit alle bekers. De interesse is et zeker voor, de ene keer gaat het goed de andere keer te snel. Mw is ook wel een beetje van gemak dient de mens.

Geef haar de tijd. Voorlopig hoef je die flessen echt nog niet af te bouwen. Ze gaat vanzelf meer van iets anders drinken. Blijf haar verschillende bekers aanbieden, maar geen druk erachter. Ze gaat het echt vanzelf snappen en drinken, komt goed!

Terug
Bovenaan