10 jaar

Nou vandaag is het dan 10 jaar dat we bezig zijn om zwanger te raken.
Dit is een dag met gemengde gevoelens, want het is ook 10 jaar geleden dat ik in het ziekenhuis heb gelegen van een ingeklapte long.
En een dag dat het leven toch ook gewoon door gaat met alles, ik sta overal wel bij stil, maat het valt niet altijd mee.
Ik heb diep in me zo een verdrietig gevoel dat kan ik geen mens uitleggen.
Ik heb van de week al een paar keer in de winkel gestaan bij de kassa waar dan toevallig mensen staan met een klein kindje, dit komt dan helemaal als een aanslag aan vooral als zo een hummeltje tegen je zit te brabbelen.
Ik wens dit geen mens toe om zolang te moeten wachten, ik hoop dat jullie dit allemaal bespaard blijft. Het wachten wat jullie nu allemaal doen is al een regelrechte ramp, maar ik weet ook dat als je 10 jaar bezig ben dat je een gevoel in je heb van woede. Woede waarom een ander wel en ik niet. Waarom worden onschuldige kinderen vermoord door hun eigen ouders, waarom abortussen, waarom is het zo oneerlijk verdeeld in de wereld. We willen ons kindje zo graag een goed thuis bieden met heel veel liefde en warmte, maar ik denk dat het altijd bij een droom zal blijven.
Ik ben blij met dit forum dat ik af en toe mijn hart even kan luchten.
xxxxx pxdt44

lieve pxdt44,

verschrikkelijk vind ik het om te moeten horen dat je na 10 jaar nog steeds met ongewilde kinderloosheid wordt geconfronteerd. Het is erg hard, de natuur en soms ook zo oneerlijk. Ikzelf ben nu 2 jaar bezig, 2* heel kort zwanger geweest; 2* miskraam en dubbel zoveel verdriet.

De gyn heeft me doorgestuurd naar de kliniek, want mijn fsh is te hoog. De berichten op het web zijn duidelijk: niet goed. Dus ik maak ook al een tijdje die woede door waar jij over spreekt. ik vind het moeilijk om alleen maar blij te zijn voor een vriendin omdat ik zo jaloers ben op die dikke toeter van d'r. Ik ben niet gelovig, heb geen god om aan te spreken of om troost bij te vinden. je kan het zo erg hard proberen om uit te leggen in je omgeving, maar helaas kunnen die zich ook niet voorstellen wat dat allemaal inhoud.

En daarin zit juist de kern van het verdriet, want een heleboel mensen weten wel hoe het is om zo'n klein bundeltje in je handen te houden. en alle opmerkingen variërend van 'neem toch een hond', 'adopteer er een, er zijn er zat die een moeder als jij nodig hebben' slaan de plank mis. Want wij vrouwen kunnen verzorgend zijn, naar alles toe als we dat willen. Maar het aller ergste waar ik last van heb is dat ik rouw voel. Want mijn genen gaan niet door. Mijn groene ogen al ik nooit terug zien kijken met de dezelfde verwondering. Mijn overbodig grote dijen zullen niet prijken op een lichaam van een jong meisje. Mijn kunstenaarschap zal ik niet doorgeven door middel van genen.

Dus ja, ik begrijp erg goed als je pijn voelt en woede. Waarom het moeilijk is om in de ogen van een kindje te kijken zonder meteen je eigen droomkind erin terug te vinden. Het is helaas herkenbaar voor mij, wat jij omschrijft. Hoewel ik nog maar 2 jaar moet lijden en jij veel langer, maar daarom snap ik het zo heel erg. Als ik je beter had gekend had ik je uitgenodigd voor een middag squashen. Om je woede op het balletje te schrijven of tekenen en om te slaan, Zo hard als het kan.

Maar lieve pxdt44 je bent niet alleen, en daarom zeg ik: kop op, morgen schijnt misschien weer de zon op ons bolletje, misschien wordt het niet zo warm als we zouden willen, maar een beetje zon, doet ook al goed.

liefs aukus

Ach, meis.... Woorden schieten tekort... Ik bewonder je om je kracht, wat moet dat moeilijk zijn. Heel veel sterkte op deze verschrikkelijke dag. Ik denk aan je....

Veel liefs Anna

He meisje,

Ik wil je heel veel kracht & vetrouwen toewensen...
10 jaar is echt een hele lange tijd, maar ik hoop van harte dat het wachtten binnenkort wordt beloond met een wonder!

Liefs, Emma

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes.
Het was gisteren echt een dag met gemengde gevoelens.
Maar we moeten maar hopen en blijven duimen dat het toch een keertje raak zal zijn.

xxx pxdt44

Ik leef altijd zo met jullie mee - 10 jaar......en dan was voor mijn gevoel 2 jaar al mega lang.

Ben alleen even het verhaal achter het verhaal kwijt - hebben jullie de hele malle molen al gehad (IUI, IVF etc)?

Hel veel strekte!

Liefs Moeska

Hoi Moeska,

We hebben diverse onderzoeken gehad.
Alle IUI behandelingen, en toen kwamen we voor IVF te staan, maar mijn man is zelfstandig ondernemer en zijn agenda zit ook hartstikke vol, maar dat is niet het excuse om niet voor IVF te gaan, we zijn nu sinds een maand of 2 bezig met ovulatietesten en eerst maar eens zien wat dat opleverd.
We kunnen momenteel IVF nog niet aan, door enkele omstandigheden zitten we in een fase dat we dat er even niet bij kunnen hebben.
Dus we wachten maar weer af, we zijn niet anders gewend.
Dank je wel voor je reactie.

xxx pxdt44

Terug
Bovenaan