10 keer wakker per nacht

<p>Hoi dames!</p><p>Mijn kleine mannetje van 3 maanden doet het fantastich. Hij slaapt 's nachts gemiddeld 10 uur achter elkaar, slaapt overdag wat minder maar is altijd vrolijk en blij. Nu is het al een paar nachten zo dat hij wakker wordt omdat hij zijn speentje kwijt is, en dat dan zo'n 10 keer per nacht. Hij slaapt dan gelijk weer verder wanneer we zijn speentje terug stoppen, maar een uur later is het weer raak.</p><p>Hij krijgt op een dag 5 x 180 water + 6 schepjes voeding. Hoeveel hij weegt op het moment zou ik echt niet weten..</p><p>Verder slaapt hij op zijn eigen kamer in een slaapzak en gaat hij altijd in bad voor het slapen gaan. </p><p>Heeft er iemand tips om hem dieper te laten slapen? En misschien ideeën om van die speen af te komen? </p>

Hoihoi,
Is elke avond in bad misschien een beetje te intensief? En niet slecht voor zijn huid?
en misschien een grotere fles als laatste voeding? 

Succes!?

Dit is echt een fase!! En ik kan je zeggen: die kan heeeeeeeeel lang duren haha! Hier ook vanaf n maand of 3/3,5 tot 8 maanden, kon ik er echt n paar keer uit per nacht voor zijn speentje. Soms maar 1x, soms 2 of 3x, maar ook fases (vooral tojdens sprongetjes, niet fit ed) wel 10x. Hier heeft het tot 8 maanden geduurd en toen dacht ik: yes! We zijn er vanaf en toen begon de volgende fase: slaapregressie, wakker schrikken van dromen, verlatingsangst(?).... dus tja, ik denk dat je het 1e jaar ofzo nog niet teveel moet verwachten wb slaap! ?

Idd is dit een 'fase' die heeeel lang kan duren. Mijn dochter is 18 maanden en nog steeds moet ik er s nachts wel eens uit voor een speentje. Ik zorg dat ze er altijd 2 of 3 in dr bedje heeft s avonds, maar in de loop van de nacht belanden ze allemaal op de grond en moet ik er toch echt uit. Ik heb wel een glow in the dark speentje zodat ik die s nachts makkelijker kan vinden in het donker. Er zijn nachten dat het prima gaat en ze doorslaapt, ook nachten dat ik er meerdere keren uit moet. Zonder speen slapen doet ze gewoon niet. Al is het sinds ze 10-12 maanden is wel een stuk minder geworden dat ik er uit moet. Dus tja, het hoort erbij.. dat is het nadeel van kindjes die met een speentje slapen! Idd moet je het eerste jaar nog weinig verwachten van 'doorslapen'. Er komen nog genoeg weken dat je kindje plotseling weer een nachtvoeding nodig heeft, gaat dromen, verlatingsangst, ziek is.. etc! Succes het komende jaar :p 

Terug
Bovenaan