10 klamme voetjes

Ons baasje heeft altijd natte sokjes
wanneer de schoentjes uitgaan.
Hij is nu zijn vierde paar aan het verslijten, en die zijn steeds van het
beste geweest.
De schoenverkoper zegt dat men daar mee geboren wordt,mischien wel, maar er moet toch een goede remedie zijn???
 
Hallo mama Pieter!
Ik weet niet of je dit nog leest maar het is inderdaad waar dat hij daarmee geboren kan zijn. Zit in de familie, heb ik ook vd huisarts gehoord.
Wat wij doen is sokken kopen met zo veel mogelijk katoen erin, op blote voeten laten lopen (indien mogelijk) en onze zoon draagt ook leren slofjes van boumys.
En altijd leren schoenen (van de betere merken)die zo snel mogelijk uitgaan. Gaan we met visite dan neem ik altijd zijn leren slofjes mee.
Goed voor de ventilatie en voor de ontwikkeling van zijn voetjes.

Als hij toch soms regenlaarsjes aanheb om in de tuin te spelen, dan weten we dat zijn voetjes dan ook erg nat van gaan zijn. Dus indien niet nodig gaan die dingen niet aan.

Ik kreeg ook nog een tip om de voetjes regelmatig met koud water te spoelen.

Succes!
 
Er zijn schoenen die in de zool ventilerende gaatjes heeft. Het voert het vocht af, maar laat geen vocht binnen. Kort gezegd.

Ze zijn van het merk GEOX (uit Italië) en kosten wel wat, maar ze helpen wel aan droge voetjes.

In Amsterdam is een winkel van dat merk. Verder zijn er ook wel winkels die er wat van verkopen, maar dat moet je even uit zoeken.

www.geox.com
 
Terug
Bovenaan