10 maand, en moeilijk wakker naar bed gebracht worden?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

en help!! Sven is 10 maand en gaat in bed staan, als ik heb naar bed breng, hij valt bijna om van de slaap! gaat hij zo weer staan en krijsen! hoe doen jullie dat?? ik vind het nu zo'n strijd! alleen als hij slaapt dan kan ik hem zo wegleggen, maar dan kan toch niet de bedoeling zijn??

Groetjes Tamara

Hoi Tamara,

Oh wat herkenbaar!! Ik zat al met dezelfde vraag te worstelen! Isabel is ook 10 maanden, gaat nog net niet staan maar gaat wel als we haar naar bed brengen gelijk zitten en zet het dan op een brullen. Ik leg wel eens een speeltje in haar bed maar daar heeft ze dan echt geen zin in.
Vanmorgen was het ook weer zover en ik ben twee keer naar haar terug gegaan en heb haar toen weer op haar buik gedraaid en een aai over haar bol gegeven, maar ze werd woest! Na de tweede keer heb ik haar maar laten huilen   (snik....) en gewacht tot ze rustiger werd. Dat duurde dus een half uur..... maar ze is toen wel zelf gaan liggen en in slaap gevallen. Het slaapje duurde helaas maar 20 minuten. Maar ja, ze lag ook  overdwars in haar bed....dat ligt natuurlijk niet zo lekker.  
Een uurtje geleden heb ik haar weer naar bed gebracht en het herhaalde zich natuurlijk weer. Nu ben ik niet terug gegaan en heb haar laten huilen. Binnen 10 minuten was ze stil gelukkig! En ze ligt nu heerlijk te slapen.  
Ik denk dat het laten huilen en zelf leren te gaan liggen de methode is bij ons.  
Hoop dat jullie kleine het  ook snel  doorheeft!

Groetjes,
Leonie  

Hoi,

volgens mij hebben wij hetzelfde probleem met ons meisje. Ze is bijna 8 maanden en sinds ruim een week krijgen we haar zo moeilijk in bed gelegd. Het was daarvoor sowieso ook al altijd heel laat voordat ze moe genoeg was om zelf te gaan slapen, soms wel 22:00 uur. Nu moeten we haar met een flesje water of diksap op de arm in slaap laten vallen (melkfles helpt niet eens). En vaak als we haar dan in bed leggen, dan is ze alweer wakker zodra ze haar bed raakt.
Laten huilen en af en toe gaan kijken en weer neerleggen wil ik zelf wel proberen, maar m'n vriend kan het absoluut niet. Ze huilt zichzelf ook zo enorm overstuur, dat het ook wel heel moeilijk is.
En als ze dan eindelijk slaapt dan wordt ze vaak rond 23:30 of 's nachts een keer weer wakker en huilt dan zo hard dat we haar ook maar weer uit bed halen en met een fles in slaap proberen te krijgen.
Het is allemaal heel frustrerend en vooral erg vermoeiend.

Groetjes Janneke

Hoi Tamara,

ik denk dat wij van het probleem af zijn. We hebben haar woensdag voor 't eerst gewoon door laten huilen. Op het moment dat ik de kamer uitging stond ze al bijna rechtop in bed. Ik heb haar toen 5 minuten laten huilen. Toen ben ik gaan kijken, heb haar weer op haar rug gelegd en rustig gezegd dat ze moest gaan slapen. Weer weggegaan en na ruim 5 min. weer gaan kijken. Zelfde ritueel herhaald en weer weg gegaan. Na zo'n 20 minuten was het stil. Ze is toen 's nachts nog 1 keer wakker geworden. Toen ben ik naar haar toe gegaan en heb haar met een flesje water weer in slaap gekregen. De volgende dag heeft ze bij haar ochtendslaapje ong. 2 minuten gehuild, daarna 1,5 uur geslapen en 's avonds heeft ze ook ong. 2 minuten gehuild. Verder de hele nacht doorgeslapen. En vandaag is ze zelfs zonder huilen gaan slapen, dus we hopen dat ze vannacht ook gewoon doorslaapt.
Ik ben zo enorm blij dat we dit eindelijk geprobeerd hebben en daarmee een soort van negatieve spiraal doorbroken lijken te hebben. Het is de eerste keer wel heel erg moeilijk om haar door te laten huilen, maar als blijkt dat het werkt dan ben je van zoveel ellende af.
Misschien heb je iets aan deze ervaring....

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan