10 maanden baby zit tijdens het eten erg te spetteren

<p>Onze zoon van net 10 maanden zit tijdens elke maaltijd te spetteren. Dit doet hij als hij eten in zijn mond heef, maar ook als zijn mond leeg is. Ik weet dat ze nu nog niet goed begrijpen wat goed is en wat verkeerd is. Maar heb het idee dat ik tijdens elke maaltijd alleen nog maar nee dat mag niet zeg. Het begint nu best wel irritant te worden. Het is nu al zeker 2 weken aan de gang. En ik ben door de weeks alleen met hem en dan is het soms niet leuk meer zo. Heeft iemand tips om het af te leren. Hij gooit alles wat ik geef om hem af te leiden van zijn blad af. Dus dat werkt ook al niet. </p>

Haha ah zooooo herkenbaar! Ons zoontje van 9 maand doet dat nu al een maand, gelukkig niet dagelijks maar de afgelopen paar dagen is het ook weer meer. Ik stop dan gewoon, dan maar geen eten en zodra die begint te jammeren geef ik het opnieuw en eet ie netjes zn eten op. Hij's alles aan het uitproberen en nee zeggen helpt niks, doet het dan alleen maar meer. Proberen te negeren en gewoon stoppen. Zodra die honger heeft zal die wel netjes eten! Succes!

Oh heel herkenbaar!! Onze dochter doet dat als ze genoeg gehad heeft. Of alles op de grond gooien/ weer uit haar mond halen. Tja, we laten het maar gebeuren (en stoppen als ze genoeg heeft)

Fijn jullie reacties te lezen. Warempel zijn vader was vanmorgen thuis en hij deed het niet. Maar vanmiddag weer een beetje. Denk ook dat we dan even stoppen en dan later wat geven. Het is niet zo dat hij geen eten wilt want zijn mond gaat elke keer open. En eet verder goed. Wie weet is het een fase. Hij heeft het een tijd geleden ook gedaan maar dan niet zo erg als nu.

Die van ons, 9 maanden is er sinds gisteren mee begonnen. Pap gevwn was een ramp haha. Ging meer ernaast dan erin door zijn gespetter met zijn lippen. Ze zijn idd aan t ontdekken en blijkt dit goed te zijn voor zijn latere spraakontwikkeling. Is een fase  doorspetteren dus....haha...

Terug
Bovenaan