10 maanden bezig voor 2e kindje wie nog meer?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben eind april vorig jaar gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger.
We hebben al een zoontje van bijna 4,5 dus we krijgen ondertussen heel vaak de vraag wanneer de tweede nou eens komt. Best lastig soms. Helemaal omdat ik in december (op eerste kerstdag) ook nog een miskraam heb gehad. Was pas vier weken zwanger, maar het blijft rot!!

Wie is er nog meer al een tijdje bezig? Lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen!

NOD zit er nu aan te komen, zo rond de 18e en heb heel erg het gevoel dat ik zwanger ben, maar goed, gevoel zegt meestal niet zo veel. We mogen weer gewoon afwachten...

Ik ben trouwens 24, getrouwd en woon in Noord Holland.

hoi hoi,

Ik ben juni vorig jaar gestopt met de pil en ook bezig voor een tweede. Onze dochter is nu net 2 jaar.  Van haar was ik meteen zwanger na het stoppen met de pil. Nu duurt het wat langer. Ik ben nog niet zo wanhopig, maar zou toch wel heel graag willen dat het lukt. Maar ja, je hebt er geen controle over. We zullen toch moeten afwachten.  

Ik hoop voor je dat het deze maand raak is. Ik had de afgelopen maand een cyclus van 49 dagen! Nog nooit zo lang gehad, meestal 32 dagen. Mijn Nod is nu 8 maart. Dus flink klussen maar weer.

Oja, ik ben 27 jaar, getrouwd en woon in gelderland.

Groetjes, Emmy

Hoihoi

Wij zijn al bijna een jaar bezig, en elke maand is het weer een teleurstelling dat het weer neit is gelukt, onze dochter wordt over 2 weken 2 jaar. Alles al geprobeerd, we hebben de ovulatietesten van sensitest geprobeert een aantal maanden en deze maand onze laatste maand voordat we naar de dokter gaan gebruiken we de testen van clearblue, erg prijzig, maar ja je hebt er wat voor over.
Hoe gaan jullie ermee om, zeker als ze in je omgeveing erover gaan praten van wanneer komt er een tweede?

Gr Wendy

Ik ben 9 maanden geleden gestopt met de pil en we gaan nu de 10e ronde in. Ons dochtertje wordt over anderhalve week 2 jaar. Het begint me nu toch wel zwaar te vallen dat het nog niet gelukt is. Als de menstruatie komt, ben ik echt heel erg down. Gister ben ik weer ongesteld geworden. Je gaat je toch afvragen of er wat mis is met je ofzo en of het nog wel gaat lukken....

Ik ben trouwens 33 jaar en woon in Limburg.

Groetjes,

Soepfan

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties!
Als het deze maand niet raak is bij ons gaan we twee maanden temperaturen en dan naar de huisarts.

De vragen over een tweede worden bij mij heel simpel beantwoord. Ik zeg altijd dat het mijn grootste wens is, maar dat het niet bij iedereen zo makkelijk gaat.
Daar schrikken mensen meestal wel even van, maar het is in ieder geval wel duidelik dat die vraag niet echt leuk is.
Soms krijg ik dan te horen, oh wat rot, mijn man hoeft me maar aan te kijken of ik ben al zwanger! Nou ja heel leuk voor ze, maar ja daar heb ik niets aan.

Ik weet dat bijna een jaar bezig zijn nog niet eens zo super lang is, maar goed, toch vind ik het best lastig hoor! Zeker als dan heel veel mensen in de omgeving achter elkaar zwanger worden!

Terug
Bovenaan