10 maanden bezig

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi lieve dames,</p><p>We zijn nu 10 maanden bezig en 4 maanden met ovu testen. Wie is er nog meer ‘zo lang’ bezig en hoe houden jullie hoop? Sommige dagen word ik zo verdrietig en bang dat het ons niet gegund is.</p><p>Rationeel weet ik dat het minimaal 12 maanden duurt maar gezien dat bijna zover is, maak ik mij steeds meer zorgen. <br /><br /></p><p>Hoor graag van jullie ervaringen. <br />liefs, </p><p> </p>

Hoi, 
Ook ik zit inmiddels in ronde 10 (precies een jaar bezig vanwege een onregelmatige cyclus (PCOS))... en ik vind het ook heel lastig om hoop te houden. Het lukt mij de ene keer beter dan de andere keer! 

Ik heb sinds vandaag dit forum opgezocht omdat ik denk dat mij dit kan helpen omdat je vrouwen treft in het zelfde schuitje :) Steun vinden bij elkaar!
Ik zit nu 8 dagen voor NOD en het duurt zo lang, die onzekerheid vind ik heel moeilijk. 

Waar zitten jullie nu in je cyclus? 

Liefs, Lola

Lieve dames,
Bedankt voor jullie reactie. Ik ben 1 dag over tijd volgens mijn app maar de laatste cyclus was ook niet zoals het hoorde (ovulatie uitgesteld en daarom veel later ongesteld enz), mogelijk door de stress van het kopen van een huis. Ik heb dus nog geen idee... durf niet te testen en wil nog paar dagen wachten.
Ik wil inderdaad over 2 - 3 maanden de huisarts bellen. We krijgen in januari de sleutel van ons nieuwe huis en als alles dan rustig is, wil ik gaan bellen. Vermoed dat door de verhuisstress, het ook moeilijker gaat. 

liefst bel ik morgen de huisarts om alles te laten checken Haha, herkenbaar? 

@lolavlinder, welkom! Het is inderdaad fijn om met gelijkgestemden erover te kunnen praten en om af en toe even te rationaliseren want het gaat zo in je hoofd zitten soms... 
liefs

Stress is inderdaad niet bevordelijk... maar ook zo lastig om niet te hebben bij zaken als verhuizen of zwanger proberen te raken ? 

Ik ben al bij de huisarts geweest vanwege een onregelmatige cyclus. Ik ben toen doorverwezen naar gynaecoloog en daar werd mij verteld dat ik PCOS heb. Gelukkig heb ik een milde vorm en kreeg ik het advies om 1 a 2 kilo af te vallen om een meer regelmatige cyclus te krijgen, wat inmiddels ook gelukt is, ik weeg nu 75 kilo (1.63m) ??
Vorige ronde een cyclus van 33 dagen, deze ronde zal het naar verwachting 31 zijn! Voorheen was het rond de 50 dagen! 
Nu dus 8 dagen voor NOD!
Spannend allemaal... 

Ook hier een onregelmatige cyclus (wel de blaasjes op eierstokken, maar bloedtest was helemaal goed). Ben vorig jaar december gestopt, nu in ronde 9 op cd 33. Ben al bij de gyn geweest vanwege mijn onregelmatigheid en daar ben ik naar huis gestuurd dat ik eerst min 10% van m'n gewicht kwijt moet voor behandeling.. loop wel onder controle bij de fertiliteitsverpleegkundige. 
heb cyclussen variërend van 28 tot 62 dagen, waarvan nu 2 maanden rond de 35 dagen en deze maand ineens weer langer. Afgelopen dinsdag op cd 28 een positieve ovulatietest (liep mooi op en ook weer mooi af) en ook die dag gezellig gemaakt. M'n NOD verwacht ik op dag 42 (dinsdag over een week). 

herken je emoties zeker. De ene maand kan ik er heel goed tegen, de volgende maand heb ik heel veel moeite en denk ik dat het nooit gaat lukken.. zeker zwangerschappen en geboortes om ons heen raken me op dit moment behoorlijk.
mijn langste cyclus van 62 dagen was trouwens nadat wij verbouwd hadden, verhuisd waren, onze bruiloft uit hebben moeten stellen wegens Corona en mijn opa overleed.. (dus stress kan zeker een grote rol spelen) verder schommelt mijn cyclus wel echt rond de 35/40 dagen.  

Terug
Bovenaan