10 maanden: brood als ontbijt ? en.....nog geen gewone melk ?

Hallo,
Het is ene tijdje geleden dat ik me liet zien op het forum. Het gata ook zo lekker met Jesper, vandaag 10 maanden. Hij groeit als kool, wordt lekker ondeugend en staat en lacht de hele dag....geweldig !

Toch een vraagje: een paar weken terug dacht ik eens gewone melk te proberen bij zijn boterham, maar meneer is er niet van gediend, ook niet als het opgeward is. Maakt mij op zich niet uit, maar zij er moeders die dit herkennen en gaat dat vanzelf ene keer komen dat ie het wel lekker vindt ?

Nog een vraagje: sinds een paar weken gaat  zijn bordje  180 cc  pap er 's morgens steeds moeilijker in en zit ie vervolgens ons brood uit onze handen te kijken. Ik zit eraan te denken hem 's morgens ook gewoon een boterham te geven met ene flesje opvolgmelk van ca. 120 cc. Is dat erg of moet ie de pap nog een poosje houden ?

Zijn schema is nu als volgt:
- 8.00:                         pap van 180 cc met 6 schep opvolgmelk en 6 schep groeipap
- 9.30-10.30:        slapen
- 11.00:                      1 stuk fruit/1 potje fruit 8 mndn  +  tuitbeker diksap
- 13.00:                      1 boterham  + flesje opvolgmelk 150 cc
- 13.30-15.00:    slapen
- 15.30:                      lange vinger/rijstwafeltje/liga oid + tuitbeker diksap
- 17.30:                      warm eten (met pot mee of potje 8 of 12 mndn)  
- 19.00:                      fles opvolgmelk 150 cc
- 19.15:                      slapen

Graag reacties ....!

Groetjes,
Agnita  
(mv Jesper 25-01-2005)  
 
Hoi,



Mijn zoontje is 11 maanden en krijgt sinds geruime tijd ook s'ochtends een boterham.

Wij beginnen de dag met een fles opvolgmelk van 180cc en een boterham,
halverwege de ochtend een beker sap en liga of soepstengel en daarna
slapen. Tussen de middag weer een fles opvolgmelk en een boterham.

S'middags een fruithap en aan het einde van de middag een beker sap.

Met het avondeten eet hij mee met ons of hij krijgt een potje voeding.
Als toetje krijgt hij yogurt (biogarde) en daarna is het bedtijd.

Omdat hij bijna 1 jaar is gaan we nu langzamerhand over naar gewone
halfvolle melk. De fles opvolgmelk tussen de middag vervang ik dan voor
een beker thee aangelengd met melk.



Groetjes Ria

 
Hoi
Vind je 10 mnd nog niet een beetje vroeg voor gewone melk?
Wij zijn met 12 mnd pas overgegaan en hebben dat zelfs langzaam geintroduceerd. Je kindje moet wennen aan de nieuwe smaak en halfvolle melk is natuurlijk ook wat vetter dan de opvolgmelk. Wacht er nog even mee,het komt vanzelf en vraag het anders even op het cb.
Wb de boterham,  mijn zoontje heeft nooit pap gehad maar altijd een boterham  (vanaf dat het mocht natuurlijk). Volgens mij kun je dat zo wisselen hoor, ik heb er nog nooit iemand wat over horen zeggen.
Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan