10 maanden en drinkt alleen maar melk

<p>Hi, mijn dochter is 10 maanden en drinkt weinig tot geen water/diksap/vruchtensap. Ze zit nog op 3 flessen melk van 210cc per dag. Ik hoor van veel moeders om me heen dat hun baby rond de 10 maanden al zo’n 300ml dronk buiten hun melk. Hoe zit dat bij jullie? Ik word er erg onzeker door.  Ik probeer het elke dag met der, uit een anti lek beker een gewone beker en der rietjes fles die staat altijd bij haar als ze aan t spelen is, die kan ze dus altijd pakken maar ik zie haar bijna nooit er uit drinken en als ze neemt is het 1 of 2 kleine slokjes .. </p><p> </p><p>romy </p>
 
Maak je je zorgen of ze te weinig vocht binnenkrijgt of omdat ze niet uit een normale beker / tuit kán drinken?
Als het eerste het geval is, zou je extra water bij de fles kunnen doen. Dus wel 210 cc met bijvoorbeeld maar 6 scheppen, of zelfs 5 afhankelijk van hoeveel vast voedsel ze binnen krijgt.
Als dat tweede het geval is zou ik gewoon veel aanbieden. Wat soms ook helpt is uit jouw eigen glas laten drinken. Niet naar het water kijken wat er daarna nog inzit haha, dat is namelijk echt niet meer helder. 
 
@prilgelukseptember dankjewel voor je reactie! Om het vocht wat ze binnen krijgt maak ik me niet druk, ze eet genoeg fruit en yoghurt dus dat telt ook wel wat mee. 


Ik maak me idd druk om t feit dat ze niet anders drinkt dan melk. Ik zal het idd eens proberen om haar uit mijn glas te laten drinken! Ik hoop dat ze het uit eindelijk toch gaat doen, want het word wel een beetje tijd dat ze toch ook wat andere dingen gaat drinken dan alleen haar melk haha! 


 
 
Komt vanzelf wel?
Je kan het extra leuk maken door haar indd uit jou glas te laten drinken of om ste beurt (jij zogenaamd) uit haar rietjes beker te drinken. 
Er een momentje van maken, samen thee drinken en er overdreven van genieten! ?
En het standaard bij en na haar maaltijden en snack momenten aanbieden natuurlijk. 
 
Die van mij (9,5 maand) drinkt water uit een open beker maar echt niet 300ml per dag. Zal eerder 150-200 zijn. Thee vindt ze lekkerder dan water, daar drinkt ze zo 120ml van weg.. iets anders krijgt ze niet ? Maar alleen als ze het gewoon uit haar fles drinkt! Ik geef altijd én een open beker en daarna een flesje.. komt vanzelf wel :)
 
Hier ook een dame van 10 maanden. Rond de 8 maanden begreep ze de rietjes beker en vond ze het geweldig om daaruit te drinken, nu wilt ze er niks mee van weten. Alleen uit haar eigen fles. Als ik met haar op de bank ga zitten zoals ze haar flesvoeding ook krijgt drinkt ze zo een fles water of thee weg. Aan tafel tijdens het eten ook maar enkele slokjes.
misschien heb je het al geprobeerd maar je kunt dus eens proberen gewoon uit haar eigen fles en lekker bij je op schoot.
alles komt vanzelf! Groetjes
 
Mijn zoontje wilde ook alleen maar melk. Water of thee weigerde hij. Iets anders kreeg hij niet. 
Wij zijn een aantal flessen steeds meer gaan verdunnen qua schepjes. De lastigste fase was van 1 naar 0 schepjes. Ik denk dat hij zeker 14 maanden was voor hij water begon te waarderen. Hij is nu 5 en drinkt zonder problemen water. 
 
@lisapisa dit klinkt misschien heel stom maar mijn dochter kan geen melk, water, thee eigenlijk alle dunne substanties drinken uit een fles. Ze heeft er toen ze 2 maanden was voor in het ziekenhuis gelegen omdat ze met elke slok haar eigen verslikte.. na 2 weken mocht ze weer mee naar huis, ‘ opstartfoutje ‘ maar tot de dag van vandaag lukt het haar niet... dusssss ... hebben we na t hele Kruidvat leeg gekocht te hebben qua flessen.. en alle spenen geprobeerd te hebben.. toch naar de difrax S fles gegaan met speen L. Iets verdikken met rijstebloem en dan gaat de fles er prima in! Wat was het moeilijk de eerste maanden qua fles voeding .. elke fles weer drama ! Maar goed nu wijk ik van het onderwerp af haha. Ik ga dan toch proberen om uit een beker te drinken en haar dan ook slokjes te geven.. dat vaker aanbieden op een dag en hopelijk komt het dan wel goed ! 
 
Terug
Bovenaan