10 maanden en in de middag niet willen slapen

<p>Hallo lieve mama's, </p><p>Hier een mama die met haar handen in dr haren zit.. en ben heel benieuwd of er meer mamas zijn die dit hebben, en eventueel tips.</p><p>Wij hebben een dochtertje van nu 10 maanden, sinds ongeveer 2,5 maand wil zij absoluut niet slapen om 14:30-15:00 beetjr afwisselend natuurlijk aan hoe ze in de ochtend heeft geslapen. Ze is dan super super moe dat is overduidelijk soms valt ze in slaap maar meestal gaat dit over naar zware paniek.. al van alles geprobeerd met haar Maar niks heeft geholpen. Nu heb ik vandaag met pijn in mijn hart haar ongeveer 30 minuten laten huilen en is ze in slaap gevallen, maar dit doe ik liever niet.. of toch doorzetten? Overigens slaapt ze verder wel super goed. Dr ochtend slaapje zonder problemen en Savonds ook zonder problemen naar bed</p><p>Nou een heel verhaal maar deze mama wist het echt niet meer.</p><p> </p>

Misschien voelt ze zich alleen, heeft ze al een knuffel waardoor ze niet zo alleen is?
Mijn zoontje heeft wel tijden wanneer ik hem op bed moet leggen, te laat en meneer gaat niet meer slapen. Hier is 2 uur het uiterste, als ik hem later op bed leg gebeurt er niks meer.
Hoe lang slaapt ze in de ochtend? Klinkt cru, maar wij maken ons zoontje wakker na zijn ochtenddut als deze te lang duurt, omdat hij anders in de middag niet meer slaapt

Ja ze heeft vanaf haar geboorte een knuffel, haar ochtend slaapje is echt wisselend.. heb haar ook wel eens eerder of later in bed gelegd om te kijken of het dat zou kunnen zijn. Te vroeg in bed is ze gewoon niet moe genoeg, en langer wachten is ze te moe. Ze gaat dus echt bij wrijven in de oogjes, jengele naar bed. Ergens heb ik ook het idee dat ze goed weet hoe ze ons bespeeld. Vandaar dat laten huilen nu. Vraag me af of dit het dan ook echt is? En of dit gaat werken. Hoe moeilijk het ook is

Ja ze heeft vanaf haar geboorte een knuffel, haar ochtend slaapje is echt wisselend.. heb haar ook wel eens eerder of later in bed gelegd om te kijken of het dat zou kunnen zijn. Te vroeg in bed is ze gewoon niet moe genoeg, en langer wachten is ze te moe. Ze gaat dus echt bij wrijven in de oogjes, jengele naar bed. Ergens heb ik ook het idee dat ze goed weet hoe ze ons bespeeld. Vandaar dat laten huilen nu. Vraag me af of dit het dan ook echt is? En of dit gaat werken. Hoe moeilijk het ook is

Persoonlijk geloof ik er niet in dat een baby je echt bespeeld, tenminste, zo heb ik het niet ervaren bij onze kleine jongen.
Hij heeft ook perioden gehad waarin hij zijn dutjes weigerde of het moeilijk ging, vaak door een ontwikkeling die hij doormaakte. Vaak was het dan even uitzoeken wat nodig was om hem in slaap te krijgen en soms lukte het inderdaad niet. 
Maar 2,5 maand is wel erg lang en het is ook nog te vroeg om definitief over te gaan naar 1 slaapje... 
Hoe lang slaapt ze in de ochtend? Misschien wakker maken na 1 cyclus van 45/50 minuten, max 1 uur. Dat werkt hier super, anders vindt meneertje hier namelijk dat hij wel genoeg heeft geslapen voor de rest van de dag

Aangeraden wordt inderdaad om sochtends wakker te maken na 45 a 60 minuten zodat er voldoende slaapschuld bewaard wordt voor een goede middagdut maar er geen oververmoeidheid komt. Dan zou je uit moeten gaan van een ochtenddut van 45 a 60 minuten en dan een wakkertijd van 3 uur.
Hier werkt dat niet. Als ik hem wakker maak in de ochtend of hij uit zichzelf maar 1 slaapcyclus slaapt hebben we gegarandeerd een moeilijke dag met eveneens een korte middagdut. Laat ik hem slapen en pakt hij zelf 5 kwartier in de ochtend, dan pakt hij ook zeker een uur in de middag. Heel gek dus. Even kijken of wakker maken in de ochtend werkt voor jullie, zo niet, niet doen. En probeer een wakkertijd van 3 a 3,5 uur aan te houden nu met 10 maanden. Hoop dat je er iets aan hebt. 

Terug
Bovenaan