10 maanden en nog in een dichte slaapzak

hoihoi,
mijn zoontje is vanaf z'n geboorte erg onrustig geweest met z'n armen, hij heeft dan ook lang in de puckababy geslapen. daarna is hij in een gewone slaapzak gegaan waar de armpjes van dicht geknoopt zitten zodat hij er ook met z'n armpjes in zit.
maar inmiddels is hij 10 maanden en slaapt hij nog steeds zo.
ik wil er eigenlijk wel vanaf en het gaat redelijk goed als hij 1 arm vrij heeft maar als hij 2 armen vrij heeft en 's nachts wakker wordt dan is hij helemaal in paniek, moet vreselijk huilen en gaat ook pas weer slapen als z'n armpjes weer lekker in de zak zitten.
heeft iemand hier ervaring mee?
gewoon maar blijven proberen of cold turkey helemaal uit z'n zak?
hij kan toch niet zo blijven liggen tot hij 18 is???
 
hahaha tot hij 18 is, ik zie het al voor mij

Mara is ook een onrustige baby, ze heeft heel veel bewegingsdrang en vanaf 2 weken gign ze het hele bedje door en op de zij of buik draaien
wij gebruiken de safety sleep, hierdoor ligt ze vast maar kan ze wel haar armen en benen bewegen, en nu ze de 10mdn voorbij is krijgt ze zelf voor elkaar om op haar zij en als ze boos iis op haar buik te rollen.

Zonder kan niet, dan gaat ze kruipen en staan en komt ze niet tot rust. Dus ook Mara heeft eht hard nodig.

Allen jouw knulleke is nog ingebakerd, overdag ook?
misschien stapje voor stapje leren slapen zonder geheel vast te liggen? en eerst overdag, dan kan hij wennen als jij dichtbij hem bent.Mara doet weleens kleine dutjes tegen mij aan op de bank, ik laptop of kijk tv of lees een boek en zij snurkt naast me.
je kan ook met het CB overleggen, ook al heb ik geen ervaring met hun dat je ook werkelijk een antwoord krijgt
wees creatief, bijv. met een touwtje dat de armen wel vast zitten maar iets meer ruimte hebben?

succes ermee
 
Het lijkt me erg gevaarlijk. Je kindje kan nu waarschijnlijk al op zijn buik rollen... Dan kan hij niet terug rollen lijkt me...
Ik zou zeggen, afbouwen!
 
Hoi hoi,

mijn oudste heeft zo gelegen tot een maand of 10, toen was het ineens over. Ik probeerde regelmatig zonder en ineens was hij eraan toe. Ik had op een gegeven moment van die soepel katoenen slaapzakken, waar ik de armsgaten van dichtgenaaid had. Hier kon hij ook gewoon mee rollen omdat zijn armen nog vrij genoeg waren. Ik zou het gewoon telkens weer proberen, succes!
 
mij is verteld dat ik de puckababy nietmeer mag gebruiken als ze kunnen gaan draaien

nu draait mn zoontje nog niet door maar ligt vaak op zn zij

en omdat ik me daar we zorgen over maakte heb ik dus idd maar gewoon uit de puckababy en in een slaapzak
dat als er wat gebeurd zn armpjes vrij heeft

mn zoon is nu 5 maanden.
en na zn puckababy heeft hij nietmeer in een vervolgzak geslapen

slaapt nu wel onrustiger,maarja wakker liggen van de zorg zag ik ook niet zitten.
dus dan maar dit

succes
 
Terug
Bovenaan