10 maanden en nog niet rollen!!!!

Help.....

onze dochter is nu 10 maanden en heeft 2,5 week geleden voor het eerst op haar buikje gerold.
Ze ligt vaak op haar zij. en dan probeert ze het weer maar als ze dan net dat laatste stukje moet doordraaien, dan lijkt het net of ze schrikt en dan laat ze zich terug vallen op haar rug.

Wat nu te doen want zo leert ze ook nooit kruipen en lopen..............

wie heeft advies of raad voor mij?

Hetty
 
Hoi!

Leg je haar ook vaak op haar buik?? dat is goed voor de spierontwikkeling.
Als je het écht niet vertrouwd kan je via het  CB of HA je door laten verwijzen (of je doet het zelf zonder verwijsbrief) naar een manueel-therapeut/kinder-fysio.

Groetjes Debby
 
hoi hoi,

ik leg haar vaak op de buik en ook op haar rug. Ze kan het, ze heeft het al 1 keer gedaan en heeft toen een hele tijd op haar buikje liggen spelen men de dag erna probeerde ze het weer. maar ze schrok echt elke keer op het moment dat ze om ging rollen en liet zich terug vallen.

sinds dien heb ik haar niet meer zien proberen te rollen.
 
niet leuk voor jou, maar mij stelt het gerust dat er meer kinderen wat traag zijn; mijn dochter van 6 maanden maakt ook nog maar weinig aanstalten in die richting.
succes
 
Hallo,

Mijn dochter is nu 8,5 maand en rolt sinds een week of twee op haar buik.
Niet van harte hóór, en als ze eenmaal op haar buikje ligt, dan is het huilen, want op de rug is het toch wat makkelijker.

Ik heb aan de fysiotherapeut gevraagd hoe het nou kan dat ze zo laat is (ze heeft namelijk fysiotherapie voor haar heupjes). Ze kon mij vertellen dat het zou kunnen liggen aan haar gewicht.  Mijn dochtertje weegt namelijk 9,5 kilo en is 78cm lang.   Mijn dochtertje moet dus een heel gewicht met zich meedraaien.
Tja, en als het nieuw is dan is dat best even pittig...

Misschien is jouw dochtertje/zoontje ook wat zwaarder en langer dan het gemiddelde.
Ik zou me vooral geen zorgen maken... ieder kind... alles op z'n tijd...
Succes!
 
tip

als ze op haar rug ligt een beestje laten zien dat steeds meer naar links of rechts houden dat ze het volgt en wilt pakken als ze dan bijna op haar zij ligt het beestje zo houden dat ze wel op haar buik moet om het te pakken want als ze het wilt rolt ze meest wel door tot op haar buik bij mij dochter werkte dat perfect die rolde met een paar weken al

succes
 
Terug
Bovenaan