10 maanden en rolt nog niet op haar buikje

A

Anoniem

Guest
Help.....

onze dochter is nu 10 maanden en heeft 2,5 week geleden voor het eerst op haar buikje gerold.
Ze ligt vaak op haar zij. en dan probeert ze het weer maar als ze dan net dat laatste stukje moet doordraaien, dan lijkt het net of ze schrikt en dan laat ze zich terug vallen op haar rug.

Wat nu te doen want zo leert ze ook nooit kruipen en lopen..............

wie heeft advies of raad voor mij?

Hetty

Ha ha, hier nog zo eentje! Daan is nu 9maanden en is misschien 4x zelf op zijn buikje gerold. Hij deed het echt 'per ongeluk', hij schrok zich rot ervan en draaide ook gelijk weer op zijn rug!  Hij kan wel heel goed zitten, als ik hem maar neer zet. Liggen vind ie helemaal niks meer! Lastig....want ook ik heb het idee dat er van kruipen/lopen op deze manier maar weinig komt.
Dus inderdaad: tips zijn welkom!

gr Anita

Hoi,

Ik had al gereageert in je andere topic, bij ontwikkeling.
Maar je leg haar wel vaak op d'r buik?? Is goed voor de spierontwikkeling.
En dan met een speeltje lokken.. oid...
En als je het écht niet vertrouwd kan je naar een maueeltherapeut/kinder-fysio gaan.

Groetjes Debby

hoi hetty,

robin draait ook pas sinds hij 10 maanden is op zijn buik!
voorheen deed hij het ook wel eens, maar dat was maar zelden.
wel heb ik robin vaak op zijn buik gelegd (zeiden ze ook bij het cb) om het kruipen/tijgeren te stimuleren.
en sinds robin aan het tijgeren is draait hij ook om op zijn buik.
want ik leg hem nu natuurlijk op zijn rug op zijn kleed zodat hij om moet rollen om te kunnen tijgeren en alles te kunnen ontdekken!, en nu hij die link heeft gelegd gaat het prima, voordat ik omgedraaid ben ligt hij al op zijn buik.
maar probeer  je dochtertje  vaak op zijn buik te leggen, helpt dat niet dan
kun je ook nog het cb bellen voor advies, of de ha!

groetjes danielle

Terug
Bovenaan