10 maanden oude zoon kan niet wennen aan opvang

<p>Hallo mama's, </p><p>We hebben met onze zoon al een heuse rollercoaster achter de rug op vlak van opvang. De onthaalouder die ik oorspronkelijk koos liet net voor de start weten dat ze ermee stopte. Gelukkig vond ik dicht bij iemand anders waar ik mij ook echt goed bij voelde. Fil starte midden oktober maar al snel bleek dat dit niet makkelijk zou worden. We bleven proberen tot begin maart maar Fil weende een hele dag bij haar en ze kreeg hem niet getroost. Hij had ook een stuk of 8 goede dagen achter de rug waarbij ze hem niet één keer hoorde maar de dagen van non stop krijsen waren meer aan de orde.</p><p>Uiteindelijk besloten we dat het genoeg was en dat het misschien beter was een andere plaats voor hem te zoeken. Zo kwamen we bij een rustige jonge vrouw uit. Fil is eerst een week gaan wennen en nu gaat hij halve dagen. Het blijft heel moeilijk lopen. Hij weent veel en komt niet tot spel. Het enige verschil is dat hij nu wel te troosten is door de onthaalmama wat op zich wel een goede evolutie lijkt. </p><p>Ik maak mij nu stilaan toch wel erg zorgen dat mijn zoon het steeds zo moeilijk heeft als hij naar een opvang gaat. Bij grootouders heeft hij het niet moeilijk maar ja daar krijgt hij dan ook een hele dag heel veel aandacht. </p><p>Heeft iemand onder jullie ook zo een ervaring gehad en hoe ging dit verder? </p><p>Bedankt voor de reacties alvast! </p>
 
Mijn zoontje was net 1 toen hij naar de opvang ging en had ook erg moeilijk maar vooral met afscheid nemen tis nu pas dat hij daar geen moeite mee had hij is nu 2,5 je moet je voorstellen dat kinderen rond die leeftijd verlatings angst hebben en dus ook moeilijk hebben met afscheid nemen maar je moet ze ook de kans geven om even te wennen mijn zoontje ging 3 dagen per week wennen en elke week een uurtje langer .. nu zit mijn zoontje wel echt op kdv 
 
liefs 
 
Wij hebben ook veel problemen gehad..zoon bleef huilen en overstuur zijn bij de gastouder. We hebben besloten hem eraf te halen en zijn naar een kinder dag verblijf gegaan. Hier ging het direct al iets beter en inmiddels na half jaar heeft hij daar zn plekje gevonden.
 
Sommige kindjes zijn niet geschikt voor een gastouder, bv te kleine ruimte met veel kindjew
 
Op een kdv is wel meer te zien en doen. Mijn dochter vindt dat geweldig, plus er is ook meer aanwezig om mee te spelen. Je kan eeens kijken of je zoon dat leuker vindt
 
Terug
Bovenaan