10 mnd en babbelt er op los!

wie heeft er nog zo'n babbelkousje thuis?
onze dochter babbelt wat af op een dag en doet na 1 keer al woordjes en geluidjes na!
vind het erg vroeg, voor de rest doet ze nog niets hihi.(zie mijn andere topic)
 
Hoi,
Mijn dochtertje was ook zo met die leeftijd,inmiddels is ze 20 mnd en spreekt al zinnetjes! Ze neemt gewoon heel snel iets op, je hoeft t maar een x te zeggen en ze zegt het na,natuurlijk niet altijd even juist hihihi. Maar woorden als afstandsbedieing e.d heeft ze geen moeite mee. Verder kan ze al tot 10 tellen en tot 5 in het engels, Ze kijkt graag Dora! Ik lees haar ook iedere avond voor en de verhaaltjes kent ze uit haar hoofd! Ze maakt gewoon de zinntjes zelf af. Vraag me afentoe af waar dat heen gaat. Vind het wel makkelijk,dat ze zich heel goed duidelijk kan maken. Als ze chocomel wilt zegt ze dat gewoon en anders is het een sapje.Gisteren had ze een doosje rozijntjes en er zat nog eentje in die ze er niet uit kreeg,dan komt ze naar me toe en zegt: mama hempele hihihihi.Mensen denken daardoor wel vaak dat ze ouder is,ik moet zelf ook afentoe denken dat ze pas 1,5   is,maar ze is ook al zo wijs voor haar leeftijd.
Het is wel lachen hoor, ik sta soms met m,n oren te klapperen over wat ze allemaal zegt,ze verbaasd me iedere dag weer.
Geniet maar van je kleine wijsneus

groetjes Donna,mama van Megam(04-06-2005) en Devan (25-10-2006)
 
Terug
Bovenaan