10 weken al een buik?

<p>Hoi, ik ben nu 10 weken en heb best wel een buik, als ik nu iets straks aan doe verraad ik me zelf. Voor mijn gevoel is het best vroeg al om zon buik te hebben, maar ben er wel blij mee. Misschien komt het omdat ik 160cm ben en altijd 54 kg woog? Hebben andere dit ookal rond deze tijd?</p>

Ik ben nu 11 weken en heb ook al zeer zeker een grotere buik dan bij m’n eerste. Nu ben ik stevig van mijzelf dus ik kan prima wat smoesjes inzetten maar viel mij ook al op dat m'n buik sneller lijkt te groeien, al valt het in gewicht mee, 3kg nu. Het kan dus zeker, de een laat pas met 20w wat zien en de ander al veel eerder.'

Had ik ook! Bij allebei m'n zwangerschappen. Heb het tot 12 weken verborgen kunnen houden met hele losse kleding, maar achteraf hadden mensen het zelfs toen al gezien ?

Bij mij was er met 8 weken al geen verbergen meer aan qua buik deze keer, en ook bij mijn zoontje was het met 12 weken duidelijk zichtbaar. In het begin zijn het vaak vooral je darmen die van slag zijn/opgeblazen zijn waardoor je buik dik lijkt, maargoed, ook daar kan je weinig aan doen. Ik ben inmiddels 25 weken en mensen wensen me nu al succes met de laatste loodjes, terwijl ik dus nog ruim 3 maanden moet, en dit doen ze ook al meer dan een maand... Oepsie, haha.
Ik ben ook maar 160, denk dat dat wel meespeelt, al is een vriendin van mij nog net ietsjes kleiner en een paar dagen verder dan ik, en daar begin je het nu net te zien (voor haar de eerste zwangerschap, voor mij de 2e die voorbij het 1e trimester komt). Andere bouw denk ik dan? Mijn dwarse buikspieren waren in elk geval pas amper hersteld van de vorige zwangerschap toen ik opnieuw zwanger werd.

Overigens konden mensen het bij mij met 5-6 weken al zien aan de constante rode gloed die ik op mn wangen had, nog voordat mijn buik het verklapte, en het snel weg moeten lopen bij de geur van koffie, parfums en pepernoten om te voorkomen dat ik moest overgeven (helaas niet altijd met succes) gaf ook wel het een en ander weg natuurlijk. ;) 

Dankjullie wel voor jullie reacties. Ik probeer nu ook alleen maar losse kleding te dragen?. Blij dat ik niet de enige ben. Nog een weekje en dan mag van mij iedereen get zien. En ja iedereen zegt het te zien aan me hoofd omdat ik een bepaalde glow over me heen hebt dus ik val al beetje door de mand hahah. Denk ook dat het mede me darmen zijn maar is goed dat die kleine groeit! 

Hi!

In het begin gaan je darmen opzetten (uitzetten?) dus het is nog niet van de baby.
Maar ondanks dat is het natuurlijk wel al leuk, want dit zou je niet gehad hebben als je niet zwanger was!

Gefeliciteerd trouwens

Ik heb hetzelfde postuur als jij (161 en woog bij aanvang van mijn zwangerschap 56 kilo) en had ook al snel een buikje! Dit was in de eerste lockdown dus niemand die het zag haha! maar ik heb het niet als vervelend ervaren, het enige is dat ik al vrij snel mn gewone broeken niet meer aan kon. 
Weet dat het voornamelijk je darmen zijn die opspelen en ruimte aan het maken zijn! 

Hoi Oleander, 

dankjewel! 
ja in het begin zag je ook echt duidelijk dat het me darmen waren maar je ziet nu toch wel steeds meer harde buik onstaan. Jammer dat ik geen foto kan uploaden

Terug
Bovenaan