10 weken attracties

Lieve allemaal,

Ik heb een vraagje.
Ik ben nu 7+4 weken zwanger van de 2e maar wij gaan is mei naar disneyland als ik precies 10 weken ben. Mag je dan ik attracties zou het zo jammer vinden als dat niet zou kunnen.

(Deze zwangerschap was niet gepland wel welkom natuurlijk)

Hoor het graag :)

Achtbanen worden afgeraden volgens mij :) o.a. je placenta kan mogelijk losraken bij intense/plotselinge bewegingen. Is aan jezelf om het risico wel of niet te nemen, ik zou het niet doen, maar ja :)

Bij de meeste attracties staan wel borden of het toegestaan is. In principe kun je er vanuit gaan dat alle heftige attracties zoals de achtbanen, tower of terror etc. Niet aangeraden worden. Ik zou het dan ook zeker niet doen want je wilt geen risico lopen neem ik aan

Maar er zijn genoeg andere dingen om te beleven in Disneyland dus ik zou daar gewoon lekker van genieten. Veel plezier!

Volgens mijn verloskundige was het geen enkel probleem zolang je nog geen buikje hebt. Het zit nu nog goed beschermd achter je schaambot.

Ik ben met 6,5 week naar de Efteling geweest en geen problemen. Dat je placenta er los van kan laten is volgens haar echt onzin.

Mijn verloskundige zei inderdaad ook dat alles kan tot 12 weken omdat het dan achter je schaambot zit. Ik ben voor die tijd ook een keer gevallen recht op mijn buik op het water, toen ik belde zei ze ook dat het geen kwaad kon. Op aandringen van mijn man toen toch een afspraak gemaakt ? en er was inderdaad niks aan de hand!

Terug
Bovenaan