10 weken en maar 4 flessen meer???

Hoi allemaal,

Mijn dochtertje is nu 10 weken, en was tot vorige week een echt 'varkentje': volgens het cb at ze veel te veel voor haar leeftijd. Maar sinds een paar dagen lijkt ze gewoon verzadigd. Ze slaapt nu 's nachts ook vrij lang door (van middernacht tot half 9 ongeveer) en dus moeten de voedingen iets korter na elkaar gegeven worden. Overdag gaat dat behoorlijk, maar vooral die laatste voeding 's avonds om 22.30u is een ramp. Dan duurt het vaak meer dan een uur, en dan heeft ze er nog maar de helft uit! Ze krijgt nu 5 voedingen van 150ml water met 5 schepjes poeder erin, en volgens het cb zou ze tegen dat ze 3 maanden oud is 5 x 180ml moeten drinken. Ik vrees echter dat het zover nooit zal komen. Als ik haar een flesje van 180 aanbiedt, gaat er meer tijd tussen de voedingen zitten, en dan krijgt ze over de hele dag nog maar 4 flesjes! Is dat niet wat weinig voor een baby van 10 weken? Ik zit gewoon met de handen in het haar, eerst krijg ik de hele tijd opmerkingen dat ze te veel drinkt, en nu ineens gaat het te weinig zijn! Wat denken jullie ervan? Ik weet het even niet meer...

Groetjes,
Marian
 
HOIHOI,

Wat herken ik jou probleem, mijn dochter is nu 11 weken en dronk voor heen altijd netjes haar fles leeg en wou zelfs meer maar sinds 3 weken drinkt ze niet meer dan 100/120 cc per fles ze kreeg voor heen 5 flessen en als ze s'nachts kwam dan kreeg ze er 6 de tijd van er tussen was overdag 4 uur maar mijn dochter vond dit veel te snel en dronk naar mijn mening daarom haar flesje niet meer leeg op het cb zijden ze dat ik me geen zorgen hoefte te maken en dat ze goed groeide dus het niet uitmaakte. nou dat is makkelijker gezecht dan gedaan want ik maak me daar heel veel zorgen over zo van waarom drinkt ze niet droogt ze niet uit komt ze wel op de juiste hoeveelheid uit op een dag.
ik hou nu ook bij hoeveel ze drinkt en ik ben sinds vandaag begonnen met waarneer zij komt krijgt ze een flesje van 135 aangboden en kijk k hoeveel zij er van drinkt en dat schrijf ik op zo ook het tijdstip dat zij kwam dan spelen knuffelen schone broek en weer naar bed ( mijn dochter ligt wel ingebakers omdat ze de rust niet overdag kan vinden om te gaan slapen)en dan wacht ik tot zij zich zelf weer meld ( ik laat er niet meer dan 5 uur tussen) ik kom dan denk ik zo rond de 5 flessen perdag uit als het er 4 zijn vind ik het ook best als ze maar beter gaat drinken.
ik ga dit een paar dagen volhouden zodat ik een beetje inzicht krijg van wat zij wil zodat ik daar alles op kan afstemmen, ik had het er namelijk met een vriendin over en die was het met mij eens dat ze op het cb wel van die regels kunnen stellen van ze moet zoeveel per dag drinken verspreid over zoveel flessen maar ieder kind is anders en leeft niet samen met die regels.
het klink heel makelijk maar ik ben er zo moe van dat ik nu probeer mij zelf er niet over op de winden enmaar met haar mee tegaan en mezelf steeds maar moet inpraat zo van ze droocht niet snel en ze geeft zelf aan als ze honger heeft.
Wat mij wel opvalt is dat als ze overdag "genoeg"gedronken heeft ze dan s náchts niet komt is dat bij jou ook zo??
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal heb en dat er nog meer reactie's komen waarmee we iets kunnen .

liefs lilly een bezorgde moeder
 
Hoi dames,

Ik zou me er niet teveel zorgen om maken.Je kindje geef zelf wel aan waar het behoefte aan heeft.Misschien is het een fase waar ze doorheen moeten en komen ze over een of twee vragen om meer.Je moet er gewoon vanuit gaan dat ze minimaal 150 ml per kilo lichaamgewicht binnen moeten krijgen,dus als je daar vanuit gaat is het goed.En het cb kan makkelijk praten met hun regeltjes elk kind is anders en heeft andere behoeftes.Als je twijfelt of je kindje genoeg vocht binnen krijgt kan je altijd nog een beetje lauw/warm water of een beetje thee aanbieden voor de vocht.Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes Sylvia mama van Gavino (5 weken)
 
Hoi,

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Bij ons is het niet zo dat ze overdag niet goed drinkt, want die 150ml (of met het poeder erin dus eigenlijk 165) gaat altijd netjes leeg. Alleen die laatste voeding is een probleem: ze draait haar hoofd weg of neemt af en toe een klein slokje maar meer ook niet, ze laat de melk gewoon langs haar kin lopen en duwt de speen met haar tong uit haar mond. Maar ja, wat moet je dan? Ik trek nu ongeveer een uur uit voor haar laatste fles, maar vaak is die dan nog niet eens half leeg.
Als ik ons Mare niet wakker maak voor haar voedingen, komt ze om de 4,5 à 5 uur, en krijgt ze dus maar 4 flessen op een dag. Als ik dan bereken hoeveel ze moet krijgen dan is dat 150x4,630 en dat is dus 694,5ml. En daar komt ze met 4 flesjes van 150ml niet aan. Of moet ik dan uitgaan van 165ml, want zoveel voeding zit er uiteindelijk in haar flesje?
En stel nu dat ik haar 4x180ml water geef, met 6 schepjes dan? Mag dat al bij zo'n jong kindje? want dan kom ik in totaal wél aan die hoeveelheid van bijna 700ml, maar dan maar gespreid over 4 flessen. Hier op het cb dringen ze toch wel sterk aan op dat 5de flesje...
Het is ook niet dat ik me echt zorgen maak om haar hoor. Ze groeit goed en komt goed bij, is vrolijk en actief en ontwikkelt voor zover ik kan zien normaal. Vergeleken met onze oudste is dat een heel verschil (hij was een prematuurtje, en heeft nooit goed gegeten en geslapen), dus nee, echt zorgen maak ik me niet. Ik heb gezien dat het bij mijn zoontje ook allemaal in orde is gekomen, ook al dronk die héél moeilijk. Maar het is wel vervelend natuurlijk. Maar ja, misschien hebben jullie wel gelijk en kan ik erop vertrouwen dat ze zelf wel aangeeft hoeveel ze nodig heeft.
Alvast bedankt dus, en als iemand nog een mening heeft over die (al dan niet) 4 flesjes hoor ik dat graag.

Groetjes,
Marian
 
Hoi

Je moet wel utigaan van die 165 cc, want dat is de hoeveelheid die ze binnen krijgen.
Op het poederpak wat ik gebruik (nutrilon) staat een schema. Daar staat het gewicht op van een kind en hoeveel voeding het dan nodig heeft en hoe vaak. Als je kindje het redt met 4x 180 cc (ik zou eerst naar 170 cc gaan) krijgt het wel de nodige hoeveelheid voeding binnen. Het werkt toch alleen maar averechts als je die 5e voeding erin moet pushen, voor zowel je zelf als voor je kindje.
Succes
Anje
 
Hallo daar allemaal,

Ik zou me niet zoveel zorgen maken en als je kind dat wil de voedingen over 4 flessen verspreiden. Bij ons kregen we deoudste 'savonds ook nooit goed wakker om te drinken, dus hadden we het zelfde probleem. Toen hebben we het een tijdje met de avond boeding laten liggen, kwam hij wel midden in de nacht maar na een week sliep hij van 's avonds half acht tot 'smorgens half acht. toen zij het cb ook dat dat eigenlijk niet kon terwijl de huisarts zei: Als hij honger heeft meld hij zich echt wel hoor! Dus ik ben gewoon zo door gegaan en hij heeft het erg goed gedaan hij is nu drie en een superknul. Ik kreeg er indertijd wel veel reacties op van mensen uit je omgeving, trek je daar niet te veel van aan. Volg je gevoel zoveel mogelijk komt het vaak wel goed. Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan