10 weken van 6 naar 5 voedingen?

Dag!

Onze kleine is 10 weken en bijna 5 kilo. Ze krijgt nu 6 voedingen per dag en zodra ze 5 kilo is wil ik kijken of het lukt van 6 naar 5 voedingen te gaan. Ze krijgt nu Flesjes 120 ml 4 schepjes. Ze wordt altijd wakker rond 17 uur, krijgt om half 6 voeding, slaapt dan van half 7 tot 8, wordt dan zelf wakker, krijgt dan weer voeding en gaat dan echt de nacht in om 21:30. Ze krijgt dan nog wel een flesje om 23 uur en kan dan doorslapen tot half 7.
Omdat ze dus wakker wordt weet ik eigenlijk niet welke voeding ik er tussenuit moet halen om van 6 naar 5 te gaan. Overdag zit er 4 uur tussen de voedingen. Of zal ze vanzelf een voeding laten vallen als ik haar 150 ml zou gaan geven? Of hoe bouw je dat op?
Tips zeer welkom!

Gr
Jolien
 
Mag ik vragen waarom je wil afbouwen in flessen?


Klopt het dat ze tussen half 6 en 23.00 uur 3 voedingen krijgt? Daar zou je dan nog wel wat in kunnen schuiven.  Ik zou wel ophogen dan hoor, 5 van 120 is wel weinig op een dag. Je kan eens een ophogen en kijken wat ze er van opdrinkt
 
Onze zoon is nu 12 weken en vorige week over gegaan van 7 x 120 naar 6 x 150 gegaan. Dat gaat prima, om de 4 uren (gemiddeld). Ik voorzie geen reden om op korte termijn nog meer af te bouwen. Hij is wel iets zwaarder dan jou dochter trouwens. 
Hij drinkt om 7/11/15/19/23/03.00. Wijkt wel eens een half uurtje af hoor. 
 
Hier zoontje van 3 maanden en ruim .aand op 5 voedingen van 180ml ( hij dronk ze eerst niet altijd helemaal leeg) hij krijgt ook om de 4 uur ongeveer. Half 7, half 11, half 3, half 7 . Dan half 8 naar bed en nog fles om 10 uur. Slaapt dan met geluk tot uur of 6. Eerst kreeg hij nog fles halverwege de nacht maar bleek met speentje op te lossen. Had uiteindelijk dan helemaal geen honger maar zuigbehoefte en sliep zo verder. Die dus uiteindelijk weggelaten en hoeveelheid van de flessen toen verhoogd. Mijn mannetje weegt nu bijna 7 kilo maar is ook lekker lang. 
 
[quote quote=10587054]Mag ik vragen waarom je wil afbouwen in flessen? Klopt het dat ze tussen half 6 en 23.00 uur 3 voedingen krijgt? Daar zou je dan nog wel wat in kunnen schuiven. Ik zou wel ophogen dan hoor, 5 van 120 is wel weinig op een dag. Je kan eens een ophogen en kijken wat ze er van opdrinkt Onze zoon is nu 12 weken en vorige week over gegaan van 7 x 120 naar 6 x 150 gegaan. Dat gaat prima, om de 4 uren (gemiddeld). Ik voorzie geen reden om op korte termijn nog meer af te bouwen. Hij is wel iets zwaarder dan jou dochter trouwens. Hij drinkt om 7/11/15/19/23/03.00. Wijkt wel eens een half uurtje af hoor.[/quote]
Ze krijgt idd 3 flessen tussen half 6 savonds en 23 uur. Ik was benieuwd hoe je daar 2 flessen van kan maken ? ik vind dat nu heel lastig ivm haar wakker worden en haar wakker tijden. Ik vroeg mij af of er iemand tips had hoe ik er bijvoorbeeld voor kan zorgen dat de half 6 en de half 9 voeding 1 fles wordt? Ze wordt dus nu om 17 uur wakker en om 20 uur. Dus half 7 een fles is geen optie want dan is zs te lang wakker ?
 
Je weet dat wakkertijden slechts een indicatie zijn en geen wet die je per se moet volgen? Kijk wat je kind nodig heeft en volg dat, in plaats van heel strikt allerlei regels proberen te volgen. En waarom moet ze per se naar 5 voedingen? Ze slaapt de nacht dus blijkbaar al door en als ze het hier verder goed op doet, waarom zou je het dan willen veranderen? 
 
[quote quote=10587067]Je weet dat wakkertijden slechts een indicatie zijn en geen wet die je per se moet volgen? Kijk wat je kind nodig heeft en volg dat, in plaats van heel strikt allerlei regels proberen te volgen. En waarom moet ze per se naar 5 voedingen? Ze slaapt de nacht dus blijkbaar al door en als ze het hier verder goed op doet, waarom zou je het dan willen veranderen?[/quote]


dat is een terechte vraag! Ik laat het voor nu ook gewoon zo, als ik haar moet gaan wakker maken voor de half 9 voeding ga ik wat bedenken ?
 
Terug
Bovenaan