10 weken zwanger en corona

<p>Hoi iedereen!</p><p>Vandaag ben ik 10 weken zwanger en helaas sinds vrijdag 14 januari positief getest op corona. Ik heb 2 vaccinaties gehad maar helaas heb ik het virus flink te pakken, heb dikke 2 dagen koorts gehad, bijna niet kunnen slapen, benauwd en echt ellendig voelen. Gelukkig nu geen koorts meer maar voel me nog wel zwak en begin nu meer verkoudheidsklachten te krijgen. Nu maak ik me soms een beetje zorgen of het hierdoor wel goed gaat met de baby, groeit het wel goed als ik me zo zwak en ellendig voel? Omdat het nog zo pril is. Ik lees veel dat het geen kwaad kan om corona te hebben maar lees ook een aantal artikelen over kapotte placenta’s door corona. Hoe zit dit als je nog zo vroeg in je zwangerschap zit? Iemand ervaringen met corona in de 1e trimester? </p>

Mijn vriendin had met 9 weken corona, lag twee weken plat, niet gevaccineerd. Inmiddels al 34 weken met een gezonde baby.. dus het hoeft geen invloed te hebben. En anders VK inschakelen voor een echo, just to be sure.

Beterschap ?

Goedenavond,

Afgelopen vrijdag (14 januari) kreeg ik ook corona-klachten en zaterdagochtend bleek de zelftest positief te zijn. Op dat moment was ik bijna 9 weken zwanger, dus we lopen aardig gelijk op. Ik herken je onzekerheid. 
Wat ik denk is dat de ernst van de klachten niet per sé van invloed zijn op hoe je kindje zich ontwikkelt. Je kunt je immers ook zwak en ellendig voelen door de zwangerschapshormonen zelf. Ik merk dat waar mij zorgen maakt is wat er gezegd wordt over het de schade die een coronabesmetting kan aanrichten aan de placenta. Op internet kan ik echter niet veel vinden over het hoe en wat met een coronabesmetting in het eerste trimester.
Op de site van het RIVM staat dat er geen bewijs is om aan te nemen dat een coronabesmetting de kans verhoogt op een miskraam of vroeggeboorte en daar probeer ik me maar aan vast te houden. Al is dit, merk ik, wel lastig na twee eerdere miskramen.
Ik vraag me af of er meer vrouwen zijn die een coronabesmetting hebben doorgemaakt in het eerste trimester en hoe het bij hen verder is verlopen.
Maandag heb ik weer een afsrpaak bij de verloskundige en dan hoop ik meer te horen. Wanneer mag jij naar de verloskundige?
Ik hoop dat de zwangerschap voor ons beide verder voorspoedig verloopt.

Op dit moment 8 weken en corona .
Gelukkig bijna geen klachten een beetje verhoging dus paracetamol slikken.
Volgende week woensdag weer een echo zodat we gelijk kunnen zien hoe het gaat .
Ik heb het onderzoek van het lereb gelezen.
Daar zijn er in het eerste trimester geen duidelijke negatieve effecten van corona.
Voornamelijk in het laatste trimester is het gevaarlijker en dan hebben ze voornamelijk de delta variant getest.
Ik denk de omrikron te hebben omdat die nu dominant is en deze verloopt over het algemeen veel milder .
Ik ben overigens niet gevaccineerd ( niet dat dat uitmaakt:))

Hey hoi,
Zelf met 4 tot 5 weken zwanger corona gehad. Had de dag nadat ik was besmet geraakt (zat dus nog in de incubatietijd) ook nog eens mijn eerste vaccinatie gehad. Omdat de eerste echo top was met acht weken en ik het maar klaar wilde hebben ook nog de tweede vaccinatie met negen weken gehaald. Nu zit ik op de bank met een ontzettend blij en gezond ventje van 3 maanden.
Hou jezelf en de kleine gewoon in de gaten en bespreek je zorgen met de verloskundige. Desnoods kun je vragen of ze de placenta extra willen checken, heb ik ook toen gevraagd. Mijn verloskundige gaf toen ook aan dat ze het binnen hun vakgebied niet geheel eens zijn met de conclusies die zijn getrokken uit het onderzoek omdat
deze redelijk kleinschalig was en vroeg zich af wat de uitkomsten zouden zijn als het grootschaliger onderzocht zou worden. Wellicht is er nu al meer over bekend?

Ik ben 18 weken zwanger en Corona, zit nu op dag 6… weinig klachten gehad.. kriebel in keel, btje hoesten, keelpijn en verkouden… inmiddels alleen nog verkouden maar dat gaat ik de goeie kant op..
Heb in 2020 Corona gehad, ben afgelopen zomer 2 x gevaccineerd en nu weer Corona… ?

Terug
Bovenaan