10 weken zwanger en klein beetje bloedverlies

<p>hoi,</p><p>ik wil even mijn hart luchten en kijken of er meer vrouwen zijn met dezelfde ervaring (en hopelijk een goede afloop). <br /><br /></p><p>ik ben 10 weken zwanger, een best onzekere zwangerschap want ik heb een spiraal (die er nog in zit) en blijkbaar een hartvormige baarmoeder. Nu hoeft dat zo vroeg in de zwangerschap nog geen complicaties te geven, toch maakt het het allemaal extra spannend.</p><p>Vanavond was ik rustig een spelletje aan het spelen met vrienden toen ik na het plassen afveegde en ineens roze/rood bloed zag. Nog een veeg en jahoor weer. Daarna niet meer. Ik schoot totaal in de stress en heb meteen de verloskunde gebeld en kon terecht voor een echo. </p><p>Gelukkig is alles oké, kindje beweegt vrolijk en hartje klopt mooi. Verloskunde zegt geen reden om me zorgen te maken. Maar ze zegt ook dat ze me geen zekerheid kan geven. Er kan altijd iets gebeuren. </p><p>nu lig ik in bed, had  geen bloed meer maar een beetje bruin bloedverlies. Maar ik voel wel een zeurderige pijn bij mijn linker kant baarmoeder/bovenbeen. Beetje ongesteldheid achtig. Lig niet te creperen maar het is aanwezig. <br /><br /></p><p>ik maak me toch ontzettende zorgen. Wat nou als dit wel aanslaat tot een miskraam? Wie herkent mijn verhaal en heeft hier ervaringen mee? Graag hoor ik het!</p><p>Dankje alvast.</p><p>Xxx</p>
 
Goedemorgen, wat kan zwanger zijn stressvol zijn hè? Ik heb een soortgelijke ervaring gehad bij mijn laatste zwangerschap maar ik had er geen spiraal in zitten dus helemaal hetzelfde is het niet. Ik verloor ook helderrood bloed en ook dat was ineens weer over. Bleek om bloedvaatjes te gaan. Doordat ik eerder een miskraam had was ik vanaf dat moment constant bezorgd. Beste tip die ik kreeg van mijn VK is dat je niet weet wat de symptomen van je lijf je vertellen. Er hoeft niets aan de hand te zijn bij welk symptoom dan ook. Dus laat het gebeuren en vertrouw op de natuur. Als het geen eerlijke kans heeft om te overleven (of misschien wel een afwijking heeft) zal het een miskraam zijn omdat je lijf weet dat dat beter is. En zo niet dan overleeft het. Zorgen maken heeft dan weinig zin.
Heel veel sterkte met de onzekerheid, ik duim voor je! Liefs
 
Bedankt voor je reactie, stelt me wel gerust hoor. Ook mooi wat je verloskundige zei. En inderdaad ik probeer vertrouwen te hebben, maar vind het een heel gek gevoel dat ik totaal geen controle heb op wat er gebeurd daar in mijn buik. Ik wil het gewoon zo graag veilig in mijn buik en als er dan ook maar iets gebeurd dat wijst op dat het mis kan gaan, dat doet gewoon wat me je. Ik heb overigens goed geslapen en geen bloedverlies gehad dus ik hoop dat dat een goed teken is. Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren! 
 
Ik heb bij de laatste zwangerschap met 8 weken een hevige bloeding gehad het stroomde er gewoon uit moest ook mt de ambulance naar het ziekenhuis gebracht worden.
En nu is het een gezonde meid van 5 jaar 
 
 
[quote quote=10553148]Ik heb bij de laatste zwangerschap met 8 weken een hevige bloeding gehad het stroomde er gewoon uit moest ook mt de ambulance naar het ziekenhuis gebracht worden. En nu is het een gezonde meid van 5 jaar[/quote]
Mag ik vragen hoelang en hoe heftig het bloeden was? Hier namelijk ook een aantal dagen aan het bloeden. Ik verwacht dat het een miskraam word. Ik heb er 0 vertrouwen in maar wie weet dat het wel kan. Daarom erg benieuwd naar ervaringen van andere mbt hevig of veel bloedverlies.
 
Hier ook bloedverlies gehad. Rond 6 weken volgens mij. Liep er echt in 1 keer uit tijdens het werken. Heel mijn ondergoed onder en daarna maandverband in gedaan zal ook al snel onder. Werd daarna wel minder trouwens. Meteen in paniek verloskundige gebeld en gelukkig snel een echo krijgen. Alles was goed! (Tot mijn verbazing) maar natuurlijk erg pril. Kreeg 2 weken daarna weer een echo met 8 weken en gelukkig nog steeds alles goed. Inmiddels 19+3 en alles groeit en beweegt goed.
 
Na die eerste dag nog wel een tijdje bruin bloedverlies gehad maar nam af. Af en toe nog echt wat roder bloed of slijm. Ze konden bij mi op de echo zien dat buiten het vliesje van de baby vocht dus bloed zat en dit moest eruit. Waarom wisten ze niet
 
Terug
Bovenaan