10 wk - 5 voedingen? schema en tips gevraagd...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal.
Onze dochter is nu 10 wk (bijna 11 wk) en deze week op het consultatieburo gaven ze het advies te starten / proberen op 5 voedingen (van 180 cc)  over te gaan ipv 6 voedingen (van 150 / 160 cc).
Gisteren is dit gelukt maar heb daarvoor wat moeten 'rekken' (mbv speen) en had het geluk dat ze pas 7 uur 'smorgens wakker werd voor de 1e voeding.
De meeste ochtenden geven we haar echter om 6 uur de 1e voeding, dan heeft ze echt al trek en is straks ook handiger als we aan het werk gaan (begin al 7 uur met werken).
Hoe we dit dan gaan redden met 5 maal daags een voeding is mij nu nog een vraagteken. Ze redt het meest met 4 uur ertussen maar rond eind middag / begin avond zit er vaak maar 3 uur tussen de voeding (hongermomentje ofzo).
Ook slaapt ze 's avonds en 's nachts erg goed (maak d'r vaak wakker voor laatste fles, even na 23.00 uur), maar overdag met hazeslaapjes. Vaak maar 3kwartier en dan weer wakker. Ligt dan veel te jengelen in bed en ik twijfel of ik haar er dan wel of niet uit moet halen, want ze zal toch vast nog wel moe zijn, zo weinig slaap overdag kan toch niet genoeg zijn voor een baby van 2 á 3 mnd?

Kortom, wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie tips? Hoe ziet jullie schema eruit qua tijden van voeden, spelen, slapen enz enz.
Alvast bedankt.

Groetjes van een mei-mama.

Hoi,

Onze tweeling is vandaag precies 12 weken en we zitten met Thomas sinds 2 weken op 5 x 200 ml voeding, Sophie krijgt 3 x 165 en 2 x 200 ml (2 laatste voedingen)
We houden het volgende schema aan:
6.00 uur 1e voeding, verschonen en direct weer slapen.
10.00 uur 2e voeding, verschonen, badje/wassen even spelen in de box en weer slapen.
14.00 uur 3e voeding, verschonen, spelen en weer naar bedje.
18.00 uur 4 e voeding, verschonen, spelen en weer naar bedje.
22.00 uur 5e voeding, verschonen en direct naar bedje, we gaan dan zelf ook naar bed.

Ze slapen door tot ongeveer half zes, zes uur.
Heb 1e week af en toe tegen 4 uur 's nachts een speentje gegeven of even een aai over hun bolletje als ze voor zessen wakker waren.
Wij houden ons redelijk strak aan dit schema en moeten zegen dat het ons goed bevalt, we hebben zelf nu ook rust en krijgen 's nachts tenminste een paar uur slaap achtereen.
Voor 7 uur komen ze ook niet beneden, ook al huilen ze, ze blijven gewoon in hun bedjes.
We hebben ook geprobeerd op verzoek te voeden om ze zelf een schema te laten krijgen, dat werd één drama.
Ik was bijna 24 uur per dag aan het verschonen, flesjes geven en tutten om maar weer in slaap te krijgen.

Veel succes

Groetjes Patricia

Terug
Bovenaan