10 wkn en geen spanning op borsten meer..help?

Hoi,

Ik ben nieuw en ruim 10 weken zwanger...hoop ik. Ik maak me een beetje zorgen. Na gisteren heb ik geen pijnlijke borsten meer. Verder heb ik geen zwangerschapsverschijnselen.
Mijn vraag is dan of ik nog wel leven in mijn buik heb? Ik heb pas over 1,5 week een afspraak bij de verloskundigen, hoe ben ik er zeker van dat het goed zit?

groetjes

Hoi,

Hoewel ik het wel begrijp, zou ik me geen zorgen maken.
Zwangerschapsverschijnselen zijn bij elke vrouw anders en gaan ook bij elke vrouw al dan niet en op een ander moment over.
Ik heb de ene dag wel, de andere dag geen gespannen borsten. Ik ben ook soms een paar dagen niet misselijk, om een dag later weer niks binnen te kunnen houden. Je kunt er echt geen pijl op trekken.
Misschien voelen je borsten morgen ineens wel weer gespannen aan, misschien komt dat ook gedurende je zwangerschap helemaal niet meer terug. Je kunt er geen pijl op trekken en het zegt ook helemaal niks.
Sorry, maar er is verder weinig wat je kunt doen, om zelf te bepalen of je kindje nog leeft. Je bent nog niet ver genoeg om zelf het hartje te kunnen beluisteren met een closetrolletje, dus daar heb je ook niks aan.

Het beste is gewoon af te wachten en je geen zorgen te maken.
Heus, alles is vast gewoon in orde.

Groetjes,

Marjoke.

mama van Thirza en 8 weken zwanger van puk2.

Hoi Visje,
Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt, je zit nu echt in zo'n spannende tijd. Maar ik kan je (hopelijk) wel geruststellen. Ik had precies hetzelfde, met zo'n 11 weken  ineens geen pijnlijke borsten meer en verder ook nergens last van. Inmiddels ben ik 32+4 weken zwanger!
Je  borsten kunnen ook zo ineens wel weer pijn gaan doen hoor, nu af en toe nog. Verder heb ik ook  helemaal geen kwaaltjes gehad, dus dat zegt niks. Iedereen is anders.
Wens je een fijne zwangerschap en succes met wachten tot de eerste controle.
Grts, daantje

Hoi Visje,

Kan je misschien niet geruststellen, maar ik heb precies hetzelfde gehad. Met 10 weken was ineenkeer de pijn en spanning in mijn borsten verdwenen terwijl ik een dag daarvoor er nog niet naar kon kijken zo zeer ze deden!
Gynaecoloog gaf later ook aan dat dat heel vaak voorkomt, dat de klachten ineenkeer als sneeuw voor de zon verdwenen kunnen zijn, is weer een nieuwe fase dan in je zwangerschap.

Ik ben inmiddels alweer 30 weken zwanger!

Groetjes Marjolein

Hoi Visje,

Je hoort het wel vaker dat sommige eerst heel veel last hebben en dan weer ff niet maar probeer je niet te druk te maken. Zelf had ik ook nergens geen last van en ik wou zo graag wat voelen om mijn zwangerschap min of meer te bevestigen en toen was ik de dag erna zo misselijk toen wou ik dat ook niet haha. Daarna heb ik onwijs veel last van mijn borsten gehad, maar ze zeggen altijd diegene die geen zwangerschapkwaaltjes hebben mogen zich gelukkig prijzen want de hele dag boven de wc hangen als voorbeeld wil je toch ook niet. Nog ff volhouden meid en dan mag je voor de echo en dan zal je zien dat alles daar binnen in jou buikje in orde is.

Veel sterkte en succes ermee.

Liefs Fruit Girl 37,1 wk zwanger

Hoi, allereerst, gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ik had tot week 13 geen last van mijn borsten. Ik was wel heel moe en misselijk.
Kwaaltjes verschillen echt per persoon. Ik ken ook meiden die de gehele zwangerschap echt nergens last van hebben.
Probeer lekker te genieten van je zwangerschap. Je zult zien dat alles goed is met jullie kindje.

liefs Suus

Terug
Bovenaan